Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sätta in större hönor till kycklingar  (läst 848 gånger)

Lolla

• Värmland
sätta in större hönor till kycklingar
« skrivet: 14 nov-12 kl 21:31 »
Hejsan

idag köpte jag mig 3 hedemora hönor, födda i juli-aug, nu är frågan när det är bäst att sätta in de till mina små som är 7 veckor gamla?

de stora är i en kattbur i hönshuset nu, så de är nära varandra och kan prata :)
Ta vara på livet

Eva o Getterna

• Uppland
SV: sätta in större hönor till kycklingar
« Svar #1 skrivet: 15 nov-12 kl 12:07 »
Prova om det går nu. Det skulle jag gjort.
Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

hönspåö

• Gotland
« Svar #2 skrivet: 15 nov-12 kl 12:39 »
Har du tre hönor i en kattbur?! Det låter inget vidare. Släpp ut dem med de andra, borde inte vara några problem. Håll extra koll dock.

Smajsan

• -
« Svar #3 skrivet: 15 nov-12 kl 17:51 »
Ja absolut ska du släppa ut dom...inte ha dom i en kattbur.Sätt ut lite mer mat och vatten ställen så att alla kan komma åt mat o vatten.Jag har aldrig varit med om att de tagit ihjäl varandra,utan de låter värre än vad det är när de pickar på varandra.Höns är riktiga "Drama Queens".Men det är lite av deras stora charm  ;)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Lolla

• Värmland
« Svar #4 skrivet: 15 nov-12 kl 19:05 »
tack för alla råd, släppte ut de vid 9 imorse..

Mina små pickar de lite på om de kommer för nära men annars har det gått jättebra, får se om de större sover på pinne i natt el lägger sig under värmalampan där de små brukar ligga.

Ta vara på livet

Dela detta:

* Inloggade just nu

633 gäster, 2 användare
lotjut, Skägget

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser