Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Små kycklingar i kall lagård...  (läst 4193 gånger)

DiselDoris

• Södermanland
Små kycklingar i kall lagård...
« Svar #20 skrivet: 08 nov-12 kl 14:55 »
Jag har alltid småkycklingar inne hos oss i huset dom första veckorna. Har en jättestor marsvinsbur med värmelampa över. Tycker det är smidigt att kunna ha dom i närheten så man ser direkt om nåt är fel. Och så är det ju himla mysigt, och dom blir tama.
När dom börjat få fjädrar flyttar dom upp i stallet i en annan bur inne hos dom vuxna hönsen, med värmelampa fortfarande, för att slutligen släppas ner till dom övriga hönsen. Funkar jättebra.

LasseDalom

• -
SV: Små kycklingar i kall lagård...
« Svar #21 skrivet: 08 nov-12 kl 15:04 »
Kom ihåg det viktigaste är inte alla teori (mått, matrl, böcker osv) utan ditt intresse och engagemang. Var ute hos dina små och var uppmärksam på hur de beteer sig. Fryser de så märker du det ganska snart för då ligger de i en stor klump och värmer varandra.

Andreas_82

• Västerbotten
« Svar #22 skrivet: 08 nov-12 kl 15:37 »
det låter klokt tycker jag..
Vad jag kan se på de små så verkar dom trivas himla fint ute i min lagård
med dubbla värmelampor och lite mysigt spån och halm...
Har en lite krabat som inte rikitgt beter sig som alla andra,
han/hon har lite svårt att äta, blir mest att den pickar i luften och missar maten hälften av gångerna..
man har blir dock biggare och piggare och duktigare på att förse sig med föda

Andreas_82

• Västerbotten
« Svar #23 skrivet: 15 nov-12 kl 20:52 »
Tyvärr så har en dött för en vecka sedan ungefär. men sånt e livet.

Dom börjar på vara ca 4 veckor nu och jag har utökat deras lilla hage till de dubbla nu.
Jäklar va dom pinnar på där inne och testar sina vingar, å växer så dom knakar gör dom också.
tror de börjar vara dags att göra klart där inne för jag misstänker att med lite vilja och nyfiken het så
är de inte så långt bort att dom tar sig över hängnaden som är ca 80 cm..
eller hur flygstarka är kycklingar?

Dela detta:

* Inloggade just nu

651 gäster, 1 användare
Nell

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser