Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Några frågor om ankor  (läst 2829 gånger)

blauer

• Värmland
Några frågor om ankor
« skrivet: 24 sep-12 kl 17:11 »
Hej jag är nybörjare vad det gäller ankor och har några frågor. Jag undrar hur länge ankor klarar sig utan direkt tillsyn samt hur ni har byggt iordning för era ankor. Vi har så pass mycket varg här så jag känner att jag måste ha ett bra skydd för ankorna kan man bygga ett skydd åt dom i form av ett ankhus samt som en stor inhängnad av rejäla galler.

Zickan

• Jämtland
    • Djuren på Höjda
SV: Några frågor om ankor
« Svar #1 skrivet: 24 sep-12 kl 17:16 »
Hej,

Mina ankor bor i en inhägnad runt en damm, sen har jag ett hus som vi byggt själva.. Men tidigare har jag haft pallkragar som hus åt dom..
Det kanske borde funka för dig med vilstängsel eller hundgårdsnät runt som en inhängad och ett hus som går att låsa ordentligt om kvällarna?
Min blogg - http://zickan.se
Min o min grannes hemsida: http://djurenpahojda.wordpress.com

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #2 skrivet: 24 sep-12 kl 17:25 »
Enligt lagen ska de ha tillsyn minst en gång per dag.

Det är nästan omöjligt att göra en stor inhägnad rovdjurssäker, jag anser att man ska stänga in sina djur i ett rovdjurssäkert hus på natten. Då får de automatiskt tillsyn minst två gånger per dygn, när man stänger in dem och när man släpper ut dem.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

blauer

• Värmland
« Svar #3 skrivet: 24 sep-12 kl 20:51 »