Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Septemberjakten  (läst 1707 gånger)

Nena

• Dalsland
Septemberjakten
« skrivet: 31 aug-12 kl 14:24 »
Så far gubben min i morgon för en veckas jakt i Jämtlands djupa skogar. Själv stannar jag hemma i år, men är redo för styckningsdag nästa söndag :) Någon annan här som kommer sitta på pass på måndag morgon? Eller för all del gå med hund?
Lev livet grönare så blir jorden skönare

Skogsluffare

• Gäst
SV: Septemberjakten
« Svar #1 skrivet: 31 aug-12 kl 14:50 »
Hoppas han får god jaktlycka :)  Jag har tyvärr inte någon jaktlicens ännu :(  Annars hade jag säkert suttit på pass på Måndag :)

Jogar

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 31 aug-12 kl 14:55 »
Nej, vi jagar för långt söderut och får alltså vänta till oktober på älg. Men nu är det bara två ynkliga paket älgfärs kvar i frysen så det börjar bli dax  :-\
Men vi får ju jaga fågel :)

Nena

• Dalsland
« Svar #3 skrivet: 01 sep-12 kl 09:37 »
Nej, vi jagar för långt söderut och får alltså vänta till oktober på älg. Men nu är det bara två ynkliga paket älgfärs kvar i frysen så det börjar bli dax  :-\
Men vi får ju jaga fågel :)
Och jag tömmer frysen för fullt nu - det enda jag håller in på är dovköttet - det blir det ingen jakt på förrän nästa år på senvintern. Detta år var vi välsignade med mycket älgkött och tom med våran petiga dotter anser numera att "köpefärsen" - dvs vanlig nötfärs är ganska så äcklig  ;D

Nena

• Dalsland
« Svar #4 skrivet: 01 sep-12 kl 09:40 »
Hoppas han får god jaktlycka :)  Jag har tyvärr inte någon jaktlicens ännu :(  Annars hade jag säkert suttit på pass på Måndag :)
Ska inte säga att det är bara å ta jaktlicens! Fixade lerduva mm med bravur - men när det gällde älgbanan så flippa jag ur å blev så arg på mig själv att jag vägrade att skjuta igen - skrek åt gubben min och alla andra - satte mig i bilen och tjurade tills gubben var klar med björnpasset :-[

Skogsluffare

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 01 sep-12 kl 10:16 »
Ska inte säga att det är bara å ta jaktlicens! Fixade lerduva mm med bravur - men när det gällde älgbanan så flippa jag ur å blev så arg på mig själv att jag vägrade att skjuta igen - skrek åt gubben min och alla andra - satte mig i bilen och tjurade tills gubben var klar med björnpasset :-[

Ja ibland går det kanske inte som man vill ^^  Jag är mer nojig över att jag är vänsterhänt. Ska man lära sig att skjuta som högerhänt, eller ska man öppna plånboken och köpa jaktvapen för vänsterhänta?

Yrmff

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 03 sep-12 kl 22:02 »

Haft upp till klass 2 sen -88 och sköt upp på älgen idag!! Tränade för ett par v sen och då gick det skit!! Idag bara lossa det!! Godkänd  ;D  så nu ska här forhoppningsvis snart skjutas gris!!!  ;)
mvh Y

Nena

• Dalsland
« Svar #7 skrivet: 05 sep-12 kl 18:21 »
Ja, gubben är nöjd! En tre-taggare första dagen å en 16-taggare igår. Idag kom en big-one, men då var det fullskjutet - så kan det gå - men jag tänker ju bara på frysen ;D Och faktum är ju att älgkalv är godast :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

458 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser