Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Avloppet trasigt: Köpa dasstunna idag - vilken?  (läst 3825 gånger)

MiMaanvandrare

• "Livet är för kort, gör det du är bra på!"
    • Värmland
Avloppet trasigt: Köpa dasstunna idag - vilken?
« skrivet: 13 jul-12 kl 10:44 »
Ja, nu händer det grejjer...

Sydspol var här för att ta hand om den överfulla brunnen -och då var den paj. Den måste byggas om.

Under dagarna sedan den började stinka, har hela 15 personers famijen använt torrdasset och tunnan har blixtsnabbt blivit helt full. Den måste bytas idag.

Kan jag ta vilken tunna som helst med lock (som har viss stabilitet så den inte brakar ihop när den ska ställas undan) eller vad säger ni?

Jag vill ha / bygga urinseparerande - men det kan jag (väl?) inte få tag på på en dag, vilka återförsäljare har det?

Och får man alls bo utan avlopp - alltså för bad och diskvatten? (Ska ringa kommunen nu, för att höra vad de säger).    / r
Andra vändan till självhushållning påbörjad, I maklig takt denna gång. Och med centralvärme... (snart).

Ulric Eriksson

• Gäst
SV: Avloppet trasigt: Köpa dasstunna idag - vilken?
« Svar #1 skrivet: 13 jul-12 kl 10:59 »
Jag vill ha / bygga urinseparerande - men det kan jag (väl?) inte få tag på på en dag, vilka återförsäljare har det?

Dass-isak brukar byggvaruhusen ha till salu så här års till fromma för alla stugägare med utedass.

Bumbar

• Lyckan är att vara nöjd
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 13 jul-12 kl 11:53 »
Testa http://www.skogstoan.se/ , som produkt eller idé.

tinna.m

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 13 jul-12 kl 12:28 »
Dass-isak brukar byggvaruhusen ha till salu så här års till fromma för alla stugägare med utedass.
Jepp! Håller med! Köp en dunk att dra urinledningen till och några säckar billig blommjord att hälla på skiten (räcker med en men brukar va fyra för 99:-).
Dunken har du nergrävd för avrinningen, kolla så slangen räcker/skarva med trädgårddslang.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #4 skrivet: 13 jul-12 kl 12:59 »
Undvik ringa kommunen och fråga. Det blir nog mest arbete och kostnader om de blandas in. Vänta med det tills du själv vet vad som gäller och hur du vill ha det! T.ex. om du vill investera i en 70 tusenkronors-anläggning, grävmaskiner, etc.........

15-pers.-familj!  :o Försök få tag på plasttunnor (de brukar va blå) med lock och beslag som håller locket. Då klarar ni er till du hittat annan lösning.
Hade inte försvaret några lite mindre plåttunnor med låsbart lock? Kanske hos någon som säljer överskotts där ifrån.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Dela detta:

* Inloggade just nu

647 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser