Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Återbruka stickad kofta till barnkappa och andra plagg  (läst 1855 gånger)

trollmoran

• Norge
Har en fin grovstickad kofta som ska kastas. Jag kan (/orkar) inte sticka så denna kofta tänkte jag sy om till en höstkappa till 68cl barn. Innan jag börjar frishejpa undrar jag om någon har tips eller kanske mönster till mig som aldrig förr klippt och sytt i färdigstickat?

När ni är i farten, tipsa gärna om annat att återbruka stickade plagg till utan att repa garn!

LimJans

• Dalarna
SV: Återbruka stickad kofta till barnkappa och andra plagg
« Svar #1 skrivet: 19 jun-12 kl 08:11 »
Hm... Stickade raggsockor, helst ganska stora, blev ju finfina käpphästar när jag var barn  :D Jag och kompisen har ett halvt stuteri  ;D

tinna.m

• Skåne
SV: Återbruka stickad kofta till barnkappa och andra plagg
« Svar #2 skrivet: 19 jun-12 kl 08:55 »
Ziggzagga innan du klipper, på bägge sidor om tänkta klipplinjen. Om det är grovt garn är det bra att ha en bit trikå med i zigg'et, så håller det ihop. En tråd garn funkar det med.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

Dela detta:

* Inloggade just nu

482 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser