Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finns det någon bok/länk där man kan se vad olika färger på höns heter?  (läst 902 gånger)

Goblin

• Det är aldrig för sent att ge upp!
    • Västergötland
Är helt nybörjare på höns och barnen frågar vad våra höns har för färger och vad de  kallas.... Och jag har INGEN ANING.... ??? Någon som kan tipsa om någon bra källa som jag kan läsa mig till vad de olika färgerna heter? I mina hönsböcker ser jag bara vad de olika fjädrarna kallas beroende på teckning.

Då jag tidigare hade kattuppfödning fanns det ju klara regler på vad olika mönster och färger hette, undrar om det är så även bland hönsen....

Tack på förhand!
Bor på landet med sambo, 3 barn, 2 fågelhundar, 5 katter och en massa goa höns....

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
Lägg in bilder här så får du svaret  :)
Fjäderfän och kaniner

EmilP

• Skåne
På kackel.se finns det bilder och beskrivning på lantraser!

Goblin

• Det är aldrig för sent att ge upp!
    • Västergötland
Tack för detta, skall försöka att ta lite foton på dem samt besöka kackel....
här kommer lite balndade kort kanske svårt att se... de är ju inte vuxna ännu heller

och

Kommer att bli väldigt spännande att se hur de utvecklas....
« Senast ändrad: 16 maj-12 kl 21:33 av Goblin »
Bor på landet med sambo, 3 barn, 2 fågelhundar, 5 katter och en massa goa höns....

Dela detta:

* Inloggade just nu

432 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser