Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  identifieringshjälp  (läst 1824 gånger)

_PoLo_

  • Inlägg: 115
    • -
identifieringshjälp
« skrivet: 30 okt-11 kl 23:44 »
Nån som kan säga vad detta är för ras/(-er?), fick dem av en granntanta idag som sin tur omplacerade dem åt sin dotter så hon visste inte så mycket om dem mer än att tuppen var lurvig på fötterna :D


Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: identifieringshjälp
« Svar #1 skrivet: 31 okt-11 kl 07:41 »
Den röda duniga är en Silke (förmodligen en dvärg då den ser liten ut)
Tuppen skulle kunna vara en Benbefjädrad (rasen heter så)
Den svarta med guldhals är förmodligen en blandis med silke i, Kanske är det tuppen och silkeshönan som är föräldrar?
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

jan98

  • Inlägg: 850
    • Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: identifieringshjälp
« Svar #2 skrivet: 31 okt-11 kl 11:05 »
Tuppen är nog dvärg skulle jag tro !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Paradisgården

  • Inlägg: 1492
    • Västergötland
SV: identifieringshjälp
« Svar #3 skrivet: 24 nov-11 kl 20:20 »
Vad vackra de är! Gillar tuppens stjärt och den mörka hönans lilla toffs, hihi ;D
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

_PoLo_

  • Inlägg: 115
    • -
SV: identifieringshjälp
« Svar #4 skrivet: 24 nov-11 kl 22:19 »
Den röda duniga är en Silke (förmodligen en dvärg då den ser liten ut)
Tuppen skulle kunna vara en Benbefjädrad (rasen heter så)
Den svarta med guldhals är förmodligen en blandis med silke i, Kanske är det tuppen och silkeshönan som är föräldrar?

njae, benbefjädrad/sabelpoot är han nog inte, har såna sen tidigare och han är både större och har lite högre kroppsform än dem, enligt ägaren så ska det vara nå dvärgkochin inblandat oxå

Gert

  • Inlägg: 557
    • Småland
SV: identifieringshjälp
« Svar #5 skrivet: 26 nov-11 kl 03:59 »
Jag tror att båda hönorna har både silke och dvärgkochin i sig.

JonasWess

  • Inlägg: 199
  • En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: identifieringshjälp
« Svar #6 skrivet: 09 dec-11 kl 16:05 »
Ja jag tänkte dirrekt Dvärgkochin & Silkeshöns i kombination, men där finns någon tredje ras med i tuppen som nog också är blandras, men söta är dom.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

479 gäster, 3 användare (2 dolda)
Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser