Har tre hönor och en tupp.
Hade även ankor(ej vuxna) i hönsgården, men då tillsammans med en vuxen anka, och det gick bra. De höll sig var för sig även om Tuppen kunde gå på om ankorna närmade sig maten för tidigt.
Dessvärre valde den stora ankan att dra, min gissning är att tuppen hade ett finger med i spelet där då inga hål i hönsgårdsväggarna går att finna (ca 2 m högt).
Jag har nu efteråt tvingats flytta ankorna tills de växt till sig lite, då de mest ligger och kurar i ett hörn... och både Tuppen och hönorna gärna är där och hackar på dem om de kommer åt vilket resulterat i att de inte simmar i dammen eller går ut och äter om inte tupp+hönor gått in.
Jag har även 4 kycklingar varav två av dem är lite äldre. Det är inte läge att lägga in dem till de andra ännu (när är det det egentligen) men jag har introducerat dem lite för de övriga. Hönsen gick ok, men tuppen attackerade direkt!
Varför?
Är det ngt som kommer ge med sig när det väl är dags eller bör jag vara orolig över att mina små kycklingar kanske inte alls kommer kunna vara tillsammans i stora inhägnaden?