Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vittvätta höna ;)  (läst 1236 gånger)

anders 67

• Dalarna
Vittvätta höna ;)
« skrivet: 01 okt-11 kl 22:54 »
Ska åka på utställning med ett par höns nästa vecka och de är badade och rena,eller rättare sagt var  :-\
En vit höna har lagt sig i blött spån + säkert något annat och fått en stor gulbrun fläck på magen och den går inte bort med vanligt schampo (hund).
Någon som har något förslag på vad jag kan göra.
Kommer det att bli poängavdrag eller t.o.m en nolla.
Hon var ju klart bäst(tycker jag  8) ) men jag får väl ta någon annan mindre bra istället .
Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Vittvätta höna ;)
« Svar #1 skrivet: 01 okt-11 kl 22:56 »
Skimmel shampo till häst  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
« Svar #2 skrivet: 01 okt-11 kl 23:51 »
Galltvål!
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Jennim

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 02 okt-11 kl 01:10 »
Galltvål!

Det var de här som försökte komma ihåg när var på besök med Minna.
Alla hundägarna till vita använder det och tydligen funkar den ju kanon.
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

anders 67

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 02 okt-11 kl 15:19 »
Galltvål....Det var det man använde till ned bajsade och bananfläckiga småbarnskläder  :) ,eller har jag fel.
Var ett tag sen ungarna var små men den var effektiv vill jag minnas.

Fjällkor,rödkullor,telemarkskor,SRB-kor,dölekor,holsteinkor, lantrasfår,höns,grönsaksodling

Dela detta:

* Inloggade just nu

420 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser