Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ännu fler nybörjarfrågor :) mm mm mm  (läst 9157 gånger)

Tilda-Hilda

• Det är som det är, och det blir som det blir.
    • Småland
SV: Ännu fler nybörjarfrågor :) Vilken ras?
« Svar #40 skrivet: 28 aug-11 kl 08:53 »
Jag provar en annan variant också.
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #41 skrivet: 28 aug-11 kl 11:25 »
Aha, nu hittade jag hit (blev nyfiken av majskolvstråden). Grattis till vackra höns och ett jättefint hönshus!
Min amstaff (nåja, jag är bara dagmatte) rör inte hönsen, hemma hos sig är hon tom mammig mot några broilers som hennes husse har skaffat. Hur går det med din hund? (Blev lite förvånad över din beskrivning, vad är där mer för ras i? För min blir helt knäckt när man skäller på henne, väldigt noga med att vara till lags.)
Är det sand i sandbadet? Det är nog bättre med torr jord. Mina badar i alla fall inte i sand.

Tilda-Hilda

• Småland
« Svar #42 skrivet: 28 aug-11 kl 11:37 »
Hunden (Tilda) är en omplaceringshud och ingen vet vad för blandning hon är. Lägger upp en bild.
Hon är stentuff, men supersnäll. Blir 2 år i december Vi har haft henne sedan i november förra året. Hon leker jättebra med alla raser, chiahua till rottisar. Katten vill hon leka med, men det vill inte han... Hon kan nog låta bli hönsen om de inte börjar springa... Eller så vill hon leka med dem... Hon är lydig, men kan ibland inte hålla sig i skinnet riktigt när det blir FÖR roligt. Men hon är ju inte vuxen ännu heller. Har lugnat ner sig jättemycket sen vi tog över henne.
Bild var det ja..
Man, två ungar, katt, hund och islandshäst. Fattas bara några hönor sen är allt perfekt!

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
SV: Ännu fler nybörjarfrågor :) mm mm mm
« Svar #43 skrivet: 28 aug-11 kl 13:46 »
Fin hund, hon flaxar lika sött med öronen som min. Hon kommer säkert att lära sig att hönsen nu tillhör familjen!

Tilda-Hilda

• Småland
« Svar #44 skrivet: 30 aug-11 kl 09:57 »
Nu har vi fått 4 ägg! På tre vuxna hönor. Ganska bra tycker jag. De är nu ganska bortskämda och får majs, sallad, maskrosor och jag ger även lite korn och undulatfrön från handen och har fått klappa några av dem liiite. Det är svårt att gå därifrån.

Har ju ignen hönsgård ännu så jag vågar inte släppa ut dem hur som helst. Grannen påstår att vi har duvhökar här, men jag har inte sett några. Bara ormvråkar, en Glada, korpar, och en Havsörn.. Men jag öppnar dörren så fort jag är där. Men de vill ju inte gå ut! De små unghönsen har jag lyckats locka ut. Men de går snabbt in igen. Nu är det dåligt väder också så det kanske påverkar. Men de verkar inte misstrivas ändå. De har ganska gott om plats.
Lite mer bilder såklart!

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #45 skrivet: 30 aug-11 kl 12:50 »
De kommer ut sen, bara bra att de lär sig var de är trygga innan de ger sig ut på äventyr.

Duvhöken ser man inte. Ändå kan den finnas där, och du anar inte så snabbt det går. På en sekund har du blivit av med tuppen. Jag har egen erferanhet tyvärr, och det var inte kul.

Tilda-Hilda

• Småland
« Svar #46 skrivet: 05 sep-11 kl 12:59 »
En liten uppdatering. Det går bra med hönsen än så länge. De går fritt ute på dagarna. Hunden är jättesnäll och vaktar dem och försöker ta deras mat  ::) blir snopen när de springer ifrån henne, fast de börjar vänja sig vid henne nu. Tuppen tittar bara stint på henne när hon kommer.

Det känns riktigt hemtrevligt att ha hönsfamiljen kacklandes och sprättandes i trädgården.
Här kommer en liten, av dålig kvalitet, film med gänget.
Hönsen kollar läget

Dela detta:

* Inloggade just nu

545 gäster, 1 användare
LarryGeano

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser