Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sover  (läst 1852 gånger)

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
sover
« skrivet: 24 jul-11 kl 14:33 »
Hur ofta och hur sover får?
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

vallhunden

• Västergötland
SV: sover
« Svar #1 skrivet: 24 jul-11 kl 15:45 »
Dom ligger med halsen utsträckt framåt, oftast när de sover. Hur ofta har jag ingen aning om :)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #2 skrivet: 24 jul-11 kl 15:53 »
Dom ligger med halsen utsträckt framåt, oftast när de sover. Hur ofta har jag ingen aning om :)

Åh, tack! Jag blev skiträdd när jag såg ett av mina får liggandes sådär - trodde hon hade dött =D Behöver jag säga att jag är nybörjare på får?? =D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Lorita

• Bohuslän
    • Stall Gullöhagen
« Svar #3 skrivet: 24 jul-11 kl 16:06 »
då är det sover dom gör när dom ligger som katten ligger på magen med huvudet ner o:)

Om någon vet hur ofta, skulle också vara nyttigt att veta och om dom liksom hästarna lägger sig helt på sidan när som sover sin REM-sömn
fyra hästar, fem Klövsjöfår i genbank nr 1458 och tre mysiga katter
Länk till mina lamm 2012
http://www.alternativ.nu/index.php?action=media;sa=album;in=389

vallhunden

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 24 jul-11 kl 16:24 »
Jag vet, man kan bli skitskraj när de ligger helt stilla....

Jag brukar ge till en hög vissling, för att se att de lyfter huvudet ;D
Hos mig får de inte sova länge ;D ;D
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #5 skrivet: 24 jul-11 kl 16:31 »
Jag vet, man kan bli skitskraj när de ligger helt stilla....

Jag brukar ge till en hög vissling, för att se att de lyfter huvudet ;D
Hos mig får de inte sova länge ;D ;D

Haha, som små spädbarn - man går dit och nästan väcker dem för att se att de verkligen lever fortfarande =D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 2 användare
mulen, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser