Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kyckling 8v som inte bajsar!?  (läst 1731 gånger)

Lillemor Eklund

• Positiv till det mesta :)
    • Uppland
Kyckling 8v som inte bajsar!?
« skrivet: 19 mar-11 kl 10:18 »
Hämtade hem ett gäng Dvärgcochin på 8 v i går. En av dem hade varit lite klenare än de andra och fått bo inne ngr dagar men var ute med de andra kycklingarna när vi hämtade dem.
Den såg lite medtagen ut efter resan hem, som iof inte tog mer än 35 min, men vi trodde väl att det berodde just på resan.

I morse såg den fortfarande lite hängig ut och ser ut som om den försöker göra ifrån sig men det kommer inget.
Kycklingen har ätit lite mat, uppblött i ljummet vatten ur min hand och då verkade den väldigt pigg. Nu sitter den bara och hänger med halvslutna ögon. (Jag tog in den). Inget smuts eller bajs/klet i rumpan

Vad gör jag? Är den förstoppad och hur kan jag hjälpa i så fall?
Tacksam för tips och råd!

Mvh Lillemor
Om man alltid gör så som man alltid har gjort, så får man alltid ha det som man alltid har haft det....

Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter!

Lyckliga Höns

• www.lyckligahons.n.nu
    • Skåne
    • Lyckliga Höns
SV: Kyckling 8v som inte bajsar!?
« Svar #1 skrivet: 19 mar-11 kl 13:05 »
Kanske din kyckling är förstoppad? Äter den?
Prova att ge den vetekli, olja i maten och  filmjölk och se om det sätter fart på tarmarna.

Men eftersom den varit svag ett tag kanske det är något annat, någon infektion kanske..
Skånska Blommehöns, Derco/derco, Sussex, RIR, Isbar, Dvärg Kochin, Chabo, Dvärg Silkes, Maran
Har hönsuppfödning i mycket  liten skala med fokus på djurens välmående.

Lillemor Eklund

• Positiv till det mesta :)
    • Uppland
SV: Kyckling 8v som inte bajsar!?
« Svar #2 skrivet: 19 mar-11 kl 17:48 »
Tack för svar.
Vi har gett mat, uppblött i ljummet vatten med filmjölk i, sen fick den lilla komma in och vi tror att värme gjorde susen. Eftersom den varit inne tidigare kan den kanske ha blivit för kall? Efter några timmar i en låda på badrumsgolvet med mat och gurkskivor är kycklingen pigg, putsar sig och ser ut att må bra. Matapparaten inklusive avfallshanteringen verkar oxå funka bra då vi städat undan några rejäla kablar!
Om man alltid gör så som man alltid har gjort, så får man alltid ha det som man alltid har haft det....

Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter!

Dela detta:

* Inloggade just nu

284 gäster, 15 användare (2 dolda)
gorlan, chpe21, docswood, t_n, Jakobn, LimJans, olleryd, mattias_33, Ek, javill, allinug, RickardR, skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser