Många Scorpio har nån slags fabriksmonterat primitivt larm med en extra tuta som sitter långt bak i motorrummet, är det den eller den "ordinarie" tutan som låter svagt?
Om det är elektrisk motorvärmare som har lagt av, så har nog det felet inte med de andra att göra.
Att halvljus OCH backstrålkastare lyser svagt verkar märkligt, de borde inte ha med varandra att göra.
Kan du märka onormal värmeutveckling någonstans (t ex i ljusomkopplaren, tändningslåset eller något av reläerna i elcentralen i motorrummet)? Jag har för mig att reläerna är uppmärkta på insidan av locket till elcentralen, om det finns några reläer som har med halvljus att göra så prova att ta ut dem ett efter ett för att se om lyset slocknar när det har tänt sig självt. Om bilen har säkringar för halvljuset (i så fall separat för höger och vänster), se efter vad som händer när du tar ut en i taget av dem.
En möjlighet skulle kunna vara kortslutningar i glödtrådsvakten (elektronikenhet som sitter till vänster innanför instrumentbrädan och har till uppgift att tända en varningslampa om någon glödlampa har gått sönder). Om släpvagnskontakten är felkopplad (dvs ansluten direkt vid baklyktorna istället för vid säkringarna eller i det förberedda kontaktdon som finns) så är det vanligt att glödtrådsvakten bränns sönder när man drar en släpvagn med många positionsljus etc som drar ström. Bilverkstäder brukar veta att man måste tänka på glödtrådsvakten när man kopplar in släpvagnskontakt på en Volvo, men har ofta inte en aning om att samma sak gäller även för många bilar av andra märken från mitten av 80-talet och framåt.
Finns det många spår av skumma hemdragna elinstallationer i bilen?