Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Är det någon som har idéer vad man skulle kunna testa att göra av hundhår?  (läst 11310 gånger)

Guld

• Samlar på hantverkstekniker...
    • Västergötland
Blöt hundpäls luktar inte gott!
Låt kunskap och erfarenhet följa oss alla in i framtiden...låt gamla kunskaper spridas och ge nya erfarenheter till nya generationer med lite nya grepp och idéer, för bevarandet av kultur och tradition för framtiden... och för själsligt välmående i allmänhet....

Jennyt

• Västergötland
Om man gör sulor kan man ju sy runt, runt för att förstärka. Sisådär en centimeter mellan sömmarna...... nu vaknade min skapar-ådra till liv kände jag :P
På gården samsas vi med tre katter, fyra hästar och ett helt gäng höns. Skånsk Blomme och Dvärg Kochin. Genbank för Svensk Blåanka sedan 2011.
Titta gärna in på www.jennysgröna.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Mina hundhårs sockar har jag nu använt i två vintrar varje dag och det syns knappt på dom men jag har Leonbergerhundar .
Dom har massa under ull som får typ .
Jag har aldrig tvättat dom dock då jag använder rena strumpor under och fryspåsar över vid vått väder .
Jag har aldrig frysit när jag haft dom sockarna oavsett temperatur.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

nysse

Jag spinnar garn av ull från kompisens Collie ( är jättebra ) + ägna Västgötaspetsar...... Har också Pudel liggande som skal provas.
Just nu stickar jag en mössa av Collie-ullen.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Nysse kan du spinna garn på beställning?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Zink

• Ångermanland
    • Asamayama
Nysse kan du spinna garn på beställning?

frågar nog nästan detsamma :)

vi har angoragetter vars ull skulle vilja bli nystan :) kan även skicka med gotlandsull att blanda med :)
även en blind höna hittar ett korn...

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
Jag spinner kattull just nu till en poncho (tror jag att det skulle bli)  och sedan ska jag spinna satinangora. Det är så himla roligt att spinna. Många gånger har jag spunnit hundhår och det blir ett underbart mjukt garn. Varmt och skönt till sockar.

anders50

• Gäst
Jag har sparat päls när jag har kammat.

Och detta blev resultatet av trimningen.

Ska levereras till en alternativ-spinnerska, är planen!  :)

Farferis

• Västergötland
De finns de som lägger nät runt om å sätter upp i äpple träden! Så inte Rådjuren kommer fit å äter ;)
/Farferis

Ulrika K

• Västergötland
Vantar, har vissa gjort.//mvh
Bor i Härryda strax utanför Göteborg. Har flera renrasiga Hedemorahöns, (ej genbankscert) ett par Isabar och Maran, en Brahma och 2 blandisar, 3 katter och två minigrisar.

Monica

Jag har två papperspåsar med hundhår/ull från Berner Sennen. Den känns både varm o go. Skulle gärna vilja sticka mig några sköna sockor men kan inget om varken kardning eller nåt annat.... Vet att några här från alternativ var intresserade att fixa till garn till mig, men tyvärr har alla mail försvunnit, så jag kan inte hitta vem det var :( De är kanske inte ens kvar här....

Nån som e sugen?

Jag kan också ordna duktigt med päls från andra som har Berner Sennen om nån vill ha....

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
Kontakta "Den Gamla Skola", dit skickar jag ull från mina lapphundar och får garn tillbaka.

ingelaopeter

• Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
Har kollat på deras hemsida men undrar vad det kostar att få uppspunnet, på ett ungefär?

fjällfäll

• Härjedalen
    • Härjedalens Fjällfäll
Teitur här på forumet gör jättefina saker, och inte är hon dyr heller...

Monica

jag var också in och kollade på deras hemsida men hittar inget om just att få garn tillbaka....

Ingen annan här som kan?

Dela detta:

* Inloggade just nu

500 gäster, 2 användare
javill, eriksjos

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser