Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Här tar jag emot beställningar av hönsalmanackan samt information.  (läst 34282 gånger)

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
På förstasidan, uppe där.
såhär står det på min: Sista stora julrean för i år! Passa på 50% på alla produkter. Gäller endast tom fredag 24/12
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Då gäller det väll längre för oss medlemmar som handlat av de tidigare? =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
Då gäller det väll längre för oss medlemmar som handlat av de tidigare? =)
men jag är ju med medlem och har handlat innan. det som du visade var där innan i måndes men sen byttes den ut mot julgrejset.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Skumt. :O Hur mycket har du handlat för hos dem tidigare? Vi har handlat för ca tusen kr skulle jag tro (ifall att det skulle spela någon roll?)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
Skumt. :O Hur mycket har du handlat för hos dem tidigare? Vi har handlat för ca tusen kr skulle jag tro (ifall att det skulle spela någon roll?)
hmmm.... ne jag har nog inte riktigt kommit upp i 1000kr. men om du koggar ut och går inpå startsidan utloggad... vad står det då?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Det står samma sak... xD Rabatt. xD

Njura

• Skåne
    • Fritzons Fjäder
Det står samma sak... xD Rabatt. xD
Nu har det blivit ännu knasigare! nu är hela den lilla texten borta!  ???  :-[

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
:S ...

Attes matte

• Jämtland
När jag går in och gör en priskoll på 10 kalendrar så får jag till samma pris som Linkoso. 520 spänn inklusive gratis frakt.  :)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Såå... Hur många tror ni man törs beställa utan att ha en bunt liggandes sen? =/ Tänkte om det kommer några sen som missar att säga till om de skulle vilja ha en så har man ett litet lager iaf....

Attes matte

• Jämtland
Såå... Hur många tror ni man törs beställa utan att ha en bunt liggandes sen? =/ Tänkte om det kommer några sen som missar att säga till om de skulle vilja ha en så har man ett litet lager iaf....

Om det blir cirkus en hundring per kalender så tar jag gärna en.  :) Vet inte hur många som kan tänkas gå åt sen. Kolla hur många som ville ha här i tråden totalt. Kanske ger ett hum. ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

hönstokan

• Jämtland
jag vill fortfarande ha en kalender/EvaBritt

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
En här till mig med.
Har inte ängt med men de kostar 99 kr??
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Runt en hundring kommer de nog att kosta, beror på hur många jag beställer. Men om jagbeställer ca 15st, det lär man väll kunna bli av med i efterhand? Aja... Jag väntar några timmar till. =)

kennetshöns

Runt en hundring kommer de nog att kosta, beror på hur många jag beställer. Men om jagbeställer ca 15st, det lär man väll kunna bli av med i efterhand? Aja... Jag väntar några timmar till. =)

Hej kostar dom runt 100kr så vill jag också ha en

Kenneth

sɹǝpuɐ

• Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
Jag tar 3.

PM skickat, hoppas att det inte blir dubbelt...
« Senast ändrad: 27 dec-10 kl 11:50 av sɹǝpuɐ »

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Jag vill ha en!!!!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Då ska vi se...

Jag: II
Fredrikslund: II
Attes Matte: I
Hönstokan: I
Oskar: I
Kennet: I
sɹǝpuɐ: III
Betsla: I

Det blir ...

12st

Sedan ev. BlåNelson och granbacken (3st till totalt).

Då blir man tvungen till att välja 25st almanackor, men då har jag ju alltså ca 10st på lager ifall att fler ser detta senare och vill ha en.

Så... 25 almnackor blir ca 53kr/per almanacka. Sedan frakten om den ska anlända till mig inom 7 dagar (blir tyvärr lite efter nyår, men vi lär inte missa  mycket av Jan. månad iaf!) går på 187kr.

187kr/25 = 7,48kr

53 + 7,48 = 60,48 kr / almanacka (och nu är det räknat på det viset PER person skulle betalat om varje skulle ha EN almnacka, men för att inte börja trassla, ska vi säga att styckpriset blir 60kr/almnacka då?

Sedan frakten hem till er, lär väll ligga på från ca 24-84kr (om brevet väger mer än 1kg så kostar det 84kr, så om man inte beställer väldigt många almanackor så ska det nog inte bli så dyr frakt. ;D) beroende på hur många almanackor. :P

Så totalpris (almanacka + frakt hem till er) "cirkus" - 84 - 100kr för en almanacka.

Jag beställer om ca 1,5-2 timmar. =)
« Senast ändrad: 27 dec-10 kl 14:26 av Linkoso »

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Frances skulle ha en nu också såg jag... =) Då har jag 9st på lager.

Granbackstove

• Uppland
Till det priset tar jag de två jag tänkt från början! Tjohoo! Hoppas det går i lås nu!!!  :D
Har genbank för bland annat sybehör och blomkrukor från 1900-talet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

607 gäster, 3 användare
Hans Hultén, Nataks, Får Forever

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser