Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Element fuktare.  (läst 24738 gånger)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16854
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Element fuktare.
« Svar #20 skrivet: 20 jan-22 kl 11:12 »
Då låter du ungarnas snöiga/fuktiga vinteroveraller torka på golvvärmen så tillför du sannolikt mer fukt än om du hadde hängt en vattenbehållare på elementet.
Långkok är en trevlig syssla man kan ägna sig åt om man vill öka fukthalten, har du bastun inomhus får du väl fukta väggarna både före och efter bastubadet om du vill ha upp fukthalten i huset.

Själv har jag svårt att torka tvätten utomhus såhär års, korta dagar, duggregn, nästan vindstilla, flera plussgrader, hög luftfuktighet.
När jag hänger tvätten inne framför kamin stiger sannolikt luftfuktigheten i rumsluften och det är inget jag strävar efter då utomhusluften har 92% fuktighet nu.

Jag har en pastagryta vatten stående på kaminens som står i vardagsrummet.
Den kondenserar ut rätt lagom nivå vatten och håller våra slemhinnor fuktiga.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

 

fri

  • Inlägg: 2522
  • Den som är satt i skuld är inte fri
    • Östergötland
SV: Element fuktare.
« Svar #21 skrivet: 20 jan-22 kl 13:19 »
Jag har en pastagryta vatten stående på kaminens som står i vardagsrummet.
Den kondenserar ut rätt lagom nivå vatten och håller våra slemhinnor fuktiga.
Jag hängde tvätten ute i morse, det mesta torkar ute en sån här vacker blåsig vinterdag och om inte får väl restfukten komma i huset i em/kväll.
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

277 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser