Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min MF30 startar inte  (läst 39043 gånger)

torbjorn

• Medelpad
SV: Min MF30 startar inte
« Svar #100 skrivet: 08 jul-24 kl 10:34 »
Kolla bränsleslangar mm i första hand, om de som sattes dit 2021 inte var av bästa kvalitet så kan det mycket väl vara dags för ett byte igen.

En annan möjlighet är om det är stopp i någon sugsil i tanken. Ett bra felsökningsknep är att ha en manometer inkopplad så man kan läsa av matartrycket under körning, och då se vad som händer med det strax innan motorn dör av.

Anders Flix

• Lever för att leva!
    • -
« Svar #101 skrivet: 08 jul-24 kl 10:39 »
Det finns rost i tanken så det kan vara boven, ja. Men att plocka bort och renovera/byta ut tanken känns inte lockande. :)

Hur/var ska man sätta fast en manometer? Jag förstår inte riktigt hur du menar. Det blir någon t-koppling...
Livet suger

torbjorn

• Medelpad
« Svar #102 skrivet: 08 jul-24 kl 14:09 »
Ja, T-stycke är ju ett sätt att koppla in manometern. Det kan också tänkas att det finns ett igenpluggat gängat hål på insprutningspumpen eller någon filterhållare, där man kan ta bort pluggen och sätta dit en gängad slangnippel istället.

Dela detta:

* Inloggade just nu

460 gäster, 4 användare (1 dolda)
Bibbi, Berberis, helun

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser