Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dräng/kompis gratis boende mot torp/hönshjälp  (läst 1786 gånger)

Kålrabbi

• ...
    • -
Dräng/kompis gratis boende mot torp/hönshjälp
« skrivet: 11 aug-18 kl 10:50 »
Hej. Jag bor i ett moderniserat torp ca 30 minuters körväg söder om Kristinehamn. Ca 500 meter från Vänern.
Jag vet inte riktigt hur jag skall formulera annonsen men går rakt på sak. Jag trivs inte riktigt med att vara ensam, jag är konstigt nog ensamvarg men jag tycker att det är tufft att vara ensam om allt. Har nog tappat lusten. Har katt, hund och höns. Två trädgårdsland finns och givetvis får man använda en del om man så önskar. Jag täckodlar men även där har det varit stiltje i år.

Har tänkt erbjuda boende en period i min gäststuga på tomten i utbyte av lite små jobb. I en period säger jag för det kan ju vara så att vi inte klickar. Går det bra och vi båda trivs, ja varför inte rum i torpet?  Det är ganska stort. ☺ Kök, toalett och dusch finns inne hos mig. Utedass finns.

Jag har också ett gammalt hus med tillhörande drängstuga där man kan bo men där finns inte el eller vatten. Det är upp till dig och vi kan också träffas och diskutera detta och få fler ideér på hur vi ska göra
Brukar trivas bäst med män så det är en manlig gäst/kompis jag söker.

Har du en egen vagn eller så så kan ju det också vara ett alternativ.

Som person är du stabil, händig och pålitlig. Jag kommer behöva lite egentid ibland så man bör kunna roa sig själv om jag stänger in mig i sovrummet och vill läsa ☺ Du får vara hur ung eller gammal som helst, det spelar naturligtvis ingen som helst roll.
Kanske åker jag till Norge några veckor och jobbar och då vore det guld värt att vara två.

Jag är intresserad av byggnadsvård bland annat. Är 38 år. Är du duktig med timmeryxan vore det fantastisk.

Mat kan jag i viss mån dela med mig av. Har tillgång till viltkött,  iaf just nu.

Om det finns nån hugad, hör av er till mig.
Kanske har du ett annat förslag eller idé?
Vi kan väl träffas och se om vi ser saker på liknande sätt?

Skicka gärna privat meddelande ☺
Mvh Hilda
« Senast ändrad: 11 aug-18 kl 10:56 av Kålrabbi »
"Du skall aldrig hugga ned ett träd"  Pentti Linkolas elfte budord.

vulunterX

• Danmark
SV: Dräng/kompis gratis boende mot torp/hönshjälp
« Svar #1 skrivet: 12 aug-18 kl 13:21 »
Hello, I'm from Slovenia;
looking for a volunteer work for 12 months or more.
I am a Christian, good worker, so I am looking for some family that needs me.

Please send me your answer when it is possible to come.
Thank You,

Jezuel Sontijon
6. 9. 1972,
Spodnja Kašča 1,
Semič 3338,
Slovenija
00386/69-67-00-68

Robert Barestrand

SV: Dräng/kompis gratis boende mot torp/hönshjälp
« Svar #2 skrivet: 06 dec-20 kl 10:02 »
Hej hur går det har du hittad någon dräng😄?

Dela detta:

* Inloggade just nu

323 gäster, 2 användare
Jesus Kristus Är Guds Ord, Wes Jr

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser