Håller med dig.
Har en bekant som har ett rejält betongbadkar med glastak där avloppet går genom.
Där är då varmt att vätskan förångas och allt fast material blir så varmt att inget överlever.
Efter det finns det en trekammarbrunn och efterpolering... Om man säger det så här... Han fyller på vatten efter slamtömning.
Den varianten är frestande, och jag skissade på en liknande på 90-talet när myndigheterna var i gasen där jag bodde då. Men värmen räcker inte riktigt till på våra breddgrader, så man får tillföra energi eller bygga stort.
Om man skall göra det lättare för sig att bygga smarta lösningar skall man definitivt få med hela familjen i projektet, och gärna skippa vattentoalett. För minskar man vattenåtgången så behöver man inte bygga så stort. Vi är 5 i familjen nu och jag kopplade om toaletterna så de går på dammvatten med en separat pump förra året. Ser att spolningarna tar ca 200 liter per dygn här. Bara toalettvattnet skulle kräva en hålltank på 40 kubik om jag skulle utnyttja det till odling/rotzon.