Hej och tack för svar och ideer.
Jag är inte så insatt i hur forumet fungerar, men trodde att jag hade hittat rätt nu. Antar att man inte letar i annonser om man som getägare inte planerat att sälja sin mjölk, har redan försökt där. Så ni måste ursäkta om jag gör lite fel.
Önskar jag kunde skriva här i samma intresse som ni en dag i framtiden, men för tillfället har jag fullt upp med att försöka få till en diet för mina två allergiska barn, 3 och 5 år, den äldre även med autism.
Som ni säkert vet är det en oerhörd skillnad på komjölk och getmjölk, och det är just därför jag vill få tag i getmjölk åt barnen. De kan inte dricka den som den är, utan jag ska göra yoghurt av den med en speciell maskin som möjliggör att yoghurten "görs" under 24 timmar, obs ej kortare tid. Detta för att all laktos ska försvinna, bland annat. Sedan använda denna yoghurt dels som yoghurt och dels "droppad", som grund för många recept.
Barnen kan i dagsläget inte äta några som helst mjölk- eller sädesslagsprodukter, ej heller alternativ som quinoa, amarant etc.
De får "endast" kött, fisk, ägg, grönsaker, frukt, bär och nötter. De senare fyra endast vissa sorter. Inga tillsatser, all matlagning sker från scratsch. Längtar att få ge dem en smoothie.
Fryst mjölk är ett alternativ, absolut. Om det inte går att få tag på färsk i närheten. Men yoghurten måste vi göra själv. Ang mängden: det blir fler än barnen som kommer att äta av yoghurten.
Som sagt, oerhört tacksam för er hjälp att hitta någon.
Lotta
Off topic: har växt upp med ett flertal av utbrytarkungarnas mästare många långa somrar och vet Liiite om vilket arbete det innebär, och vilka otroliga individer de är. T.o.m mjölkat..., det var dock omöjligt att få ge mjölken till killingen som skulle ha den, mamman var extremt snabb och älskade att dricka upp mjölken, (och hon vägde förmodligen mer än jag)
Men det har egentligen inte med saken att göra.