Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Södermanland Torp nov-april uthyres  (läst 566 gånger)

Beepbop

Södermanland Torp nov-april uthyres
« skrivet: 29 okt-24 kl 15:24 »
Vi söker någon som vill bo tillfälligt november-april i vårt torp på landet utanför Flen.

Gården som är enskilt belägen, omfattar ca 15ha mark och har vacker skog, rikt djurliv och tystnad.
Man kommer bo granne med mig och min sambo, vi är två trevliga natur- och odlingsfantaster.

Torpet, timrat från ca 19-1800, har rymligt kök, rymligt vardagsum, ett till mindre vardagsrum, ett sovrum och alla moderna bekvämligheter men även rörspis, vedspis, kamin, dass, och gemensam vedbastu samt sjöbrygga ca 3min bort (bastun är ej vid sjön) så du kan leva enkelt och välja bort wc, dusch, elspis osv om du önskar. Huset skall hållas varmt så om du åker bort eller så, behöver viss grundvärme hållas och detta betalas av hyresgästen. Vi kommer överens om hur vi kan använda den gemensamma tvättmaskinen, ca 1g/v, som finns i torpet, utan att störa dig alltför mycket.

Om du har expertis inom bygg/snickeri eller liknande så kan kallhyran förhandlas från 4000kr till att bara omfatta dina egna omkostnader av el och ved, m.m. Oavsett, önskar vi att en känsla och vana för lantliv och gamla hus finns.

Tyvärr är torpet som sagt bara tillgängligt att hyra nov-april, men om detta låter intressant så hörs jag gärna vidare på telefon. Du får gärna svara på sms eller mail ifall du vill fortsätta kontakten, då jag inte  är inloggad så ofta.

Torpet hyrs ej ut till husdjur, om inte dessa är höns, i vilket fall de gärna får bo i vårt hittills obebodda hönshus.

Egenskaper vi uppskattar:
Stabilitet såväl mentalt som ekonomiskt
Pålitlighet
Välvilja
Skötsamhet
Grundad
Praktisk
Realistisk
Trevlig
Omhändertagande
Vårdande
Kommunikativ
Praktiska kunskaper och färdigheter
Högt i tak
Flexibilitet
Punktlighet
Nykter och rökfri
Lugn

Svara gärna bara på sms, då jag inte är inloggad så ofta.
Hoppas vi hörs,
Allt gott,
Märta

0793478583

Dela detta:

* Inloggade just nu

516 gäster, 2 användare (1 dolda)
Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser