Vi har inte heller haft problem i grupper med enbart baggar som känner varandra.
De slåss ju en del på skoj sas, men de slåss i princip aldrig på riktigt i sådana grupper, raser med horn smäller ibland ihop riktigt hårt då de slåss om tackor, då det är en del av kraftmätningen inför springdansen efteråt. Ofta får de skrubbsår och skavanker, men jag har faktiskt nästan aldrig varit med om att de brutit nacken, händer kanske max en gång på 1500 eller någonting sådant, åtminstone för mufflon och gutefår. Baggar har mycket tjockare skallben än tackorna av just denna orsak, därmot kan skinnet i pannan skrapas upp fläckvis, eller hornbitar lossna, etc men det är normalt inget man behöver oroa sig för.7
(minns inte riktigt om Åsenbaggar har horn eller ej men har något vagt minne av att de skall ha det)
Den gamle ledarbaggen vi hade var stor som en tunna, men han följde mig och brorsan som en stor hund, så de kommer absolut att ge er mycket nöje, värme och minst lika mycket kärlek som en hund. Får är faktiskt ännu mer sociala.
Leksaker kn ni lägga in om ni vill, men se bara till att de inte kan fastna i något rep eller trasigt säcktyg eller annat, det kan orsaka otäcka skador om man har otur.
En boll av hö utan snören eller liknande de kan trampa fast i klövarna, tror jag dock kan vara mer intressant.