Jag tror du redan provat med en längre ho eller flera små. Annars tycker jag du ska fortsätta med blött foder. Min erfarenhet var att grisarna höll sig friskare och att det blev mindre spill.
Du har helt rätt i att vi provat med en längre ho och flera små hoar. Den stora längre och rätt tunga hon vände de upp och ned på
De små hoarna fungerar utmärk vid 2 max 3 stycken grisar.
Förra året hade vi fyra grisar och fyra små hoar vardera. Dock blev varje matningstillfälle en pärs. Hade man tur så låg grisarna och sov djupt och man kunde hälla upp mat i lugn och ro i vardera skål.
Om de var vakna gällde det att ta de tunga hinkarna med blötfoder, lura med sig grisarna på en springtur runt i hagen för att sedan springa snabbare än dem tillbaka till matskålarna och snabbt som attan fylla dem innan man blev prejad av grisarna
Det gick förstås hyfsat bra de tillfällen man var två personer vid matningstillfället. Hursomhelst så blev det stressigt för både människa och gris då jag uppfattade att grisarna tävlade vem som kunde äta upp snabbast för att sedan gå till någon annans skål och fortsätta äta där