Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kopplingar på bosch köttkvarn  (läst 2061 gånger)

Fermia

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
Kopplingar på bosch köttkvarn
« skrivet: 28 apr-21 kl 14:23 »
Hej alla jag är helt ny men ingen verkar kunna svara på min fråga inte ens bosch själva.

Jag fick tag i en gammal boch köksmaskin 7 liter model um3 tror jag den heter. men jag hittar ingen info alls om vad för koppling den har. jag vill gärna köpa till en köttkvarn till den men ingen aning om vad som passar. bifogar några bilder på kopplingen och lådan så kanske någon smart här vet vad som går montera på den






torbjorn

  • Inlägg: 13715
    • Medelpad
SV: Kopplingar på bosch köttkvarn
« Svar #1 skrivet: 28 apr-21 kl 17:02 »
Finns det ingen typskylt på själva maskinen med ett produktnummer eller liknande? Den gul/vita lappen ser ut som något som har klistrats på i ett grossistlager.

Fermia

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
SV: Kopplingar på bosch köttkvarn
« Svar #2 skrivet: 28 apr-21 kl 18:46 »
jo det finns en skylt under maskinen som är instämplad
den heter    
um3

det är exakt en sådan här maskin
https://www.tradera.com/item/342549/452959701/bosch-assistent-um3#view-item-main jag undrar som sakt om den kopplingen som ni ser på bilden passar till köttkvarnar man kan köpa i dag

torbjorn

  • Inlägg: 13715
    • Medelpad
SV: Kopplingar på bosch köttkvarn
« Svar #3 skrivet: 28 apr-21 kl 21:03 »
Om du tittar på typskyltsbilden på Tradera så ser du att det finns till och med två artikelnummer. 10-siffriga nummer som börjar på 0 710.  Sök på dem på någon Bosch reservdelssajt så går det förmodligen att lokalisera information om köttkvarnar där.  De Bosch-assistenter jag har personlig erfarenhet av var ännu äldre, och jag har aldrig sett en köttkvarn till dem med egna ögon.

Fermia

  • Inlägg: 3
    • Västergötland
SV: Kopplingar på bosch köttkvarn
« Svar #4 skrivet: 28 apr-21 kl 22:38 »
hittar inget på dessa men jag har sett olika varianter på kvarnar som kopplas till dessa maskiner men inget som säger dom passar till en um3 absolut ingen som vet?

annthor

  • Inlägg: 2
    • Södermanland
SV: Kopplingar på bosch köttkvarn
« Svar #5 skrivet: 23 aug-21 kl 09:49 »
Hej!
Jag har en äldre Bosch köksmaskin. Fotot visar typskylten på undersidan.
Modellen är MUM600246/1 och det är den man anger när man letar tillbehör/reservdelar.
FD 7202 talar om tillverkningsår + månad. Man adderar 2 till första siffran och då får jag 9202, dvs min maskin är tillverkad 1992 i februari.

Min maskin har samma slags kontakter som din.

torbjorn

  • Inlägg: 13715
    • Medelpad
SV: Kopplingar på bosch köttkvarn
« Svar #6 skrivet: 23 aug-21 kl 10:50 »
Det fungerar inte med .jp2 -bilder i forumet (liksom inte i webläsare i allmänhet).  Spara vanliga foton som .jpg istället (linjeritningar, inscannad text mm blir bättre som .png) , och minska upplösningen så att filstorleken håller sig under 192 kB.  Lämpligt är att dra ner bilden till 640 x 480 eller kanske 800 x 600 om det går för sig ur filstorlekssynpunkt.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

290 gäster, 2 användare
xaelanar, Banelinjen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser