Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  handverkare med tyska rötter letar landligt boende  (läst 309 gånger)

Ellathea

• Värmland
handverkare med tyska rötter letar landligt boende
« skrivet: 13 okt-21 kl 15:15 »
 Hantverkare med tyska rötter letar efter lantligt boende med verkstad/ förråd.

Jag är 37 år gammal och egenföretagare/ konsult inom bygg, trädgård och naturvård. Jag reser mycket p.g.a. jobb och letar efter ett lugnt ställe att dra mig tillbaka till mellan jobben. Drömmen vore ett naturnära ställe där jag kan slå mig ner under minst 10 år.

För mig är det viktigt att det finns tomtyta och verkstad/ garage/ förråd hörande till bostaden. Bostaden behöver inte vara stor eller modern.  Hellre fin natur än nära tätort.

Kan tänka mig hyra/ hyrköp/ köp eller arrendera. Kallhyran får inte överstiga 6000 Sek.

Jag är mycket ordningsam och har goda referenser.

Jag tar alltid hand om mitt boende och tomt och lämnar  det ofta i bättre skick än vid tillträde.

Allt i Sverige är av intresse, men om det ligger nånstans i mellan-Sverige t ex Värmland eller Dalarna så är det fördelaktigt.

Bästa Hälsningar
Elliotte Green
« Senast ändrad: 14 okt-21 kl 12:26 av Ellathea »

sayerbýr

• sayerbýr - woodcutter settlement
    • -
    • Sayerbýr - Woodcutter farm
http://sayerbyr.wordpress.com - En mark med knappt körbar tillfart, en stuga utan el och vatten på traditionellt sätt. 1.5 mil in i skogen från närmaste tätort, 2km till närmaste hus och 900 meter från något som kan kallas väg. Novis på många sätt med ett öppet sinne för nya lärdommar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

315 gäster, 1 användare
Mike.Erlandsson

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser