Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västerbotten Söker drivna och kreativa människor till ekoby-projekt utanför Umeå  (läst 1846 gånger)

Annelie Lagesson

Västerbotten Söker drivna och kreativa människor till ekoby-projekt utanför Umeå
« skrivet: 29 mar-19 kl 15:50 »
Hej hej,
vi är ett par som ligger i startgroparna för att bygga upp ett ekohus på mark som vi köpt (2 mil från Umeå) och hoppas att vi ska kunna bygga upp ett litet community där, dvs. att vi ska hitta fler drivna och likasinnade människor som är intresserade av att flytta dit.

Västerbottens Kuriren publicerade ett repotage om oss igår: https://www.vk.se/plus/2730678/planerna-pa-en-ekoby-i-hissjo-borjar-ta-form

Intresserad? Maila mig gärna :)

Allt gott,
Annelie

chachega wazi

• Helst i skogen
    • Närke
När man följa länken ser man ett bild av er men sen...

"För att läsa den här artikeln måste du vara prenumerant"
" It's no measure of health to be well-adjusted to a profoundly sick society"

-Krishnamurti

saga.brannvall

• Västerbotten
Hur går det för projektet/era planer?
Hade varit intressant att följa och få mer info, jag skulle så gärna bo och leva på detta sätt.. <3

luftballong

• Östergötland
Jag är lite nyfiken på detta, och följer gärna på avstånd till att börja med, eftersom jag håller till nere i södra Sverige, och kommer nog göra så under ett par år till. Men jag har en stark dragning uppåt norrlandskusten, och har en mycket klar vision om att jag kommer att styra kosan uppåt när jag är klar här nere. Det skulle vara jätteroligt att komma i kontakt med er likasinnade "däruppe" redan nu lite smått, dock. Det tar ju tid att lära känna varandra och arbeta fram olika saker. 

Jag håller helt med i ert tänkande om hållbarhet runt odling, jordbruk och livsstil i allmänhet, håller själv på med odling nu, men är nybörjare. Likaså är jag nybörjare med att arbeta med jord (hur man kan berika den, hur man komposterar, o s v ). Jag undviker att använda maskiner i trädgården, använder helst lie och trädgårdssaxar. Jag trivs bäst i miljöer som har fått tid på sig att växa och utvecklas i sin egen takt och på sitt eget sätt och där de som använde platsen tänkt till och undvikit storskalig exploatering: med andra ord trivs jag inte bra i byggsatser och material som inte andas.

Annars tycker jag om att skapa: skriver och målar när jag har tid, men vill ha mer tid för det.   

AC5

Är också nyfiken! :)

Det var ett reportage om det här projektet i Västerbottens-Kuriren Hus&Hem för någon vecka sedan, vet inte om det går att hitta online...

luftballong

• Östergötland
Jag kunde läsa hela reportaget första gången jag klickade på länken, men när jag skulle titta en andra gång var artikeln tyvärr låst.

metsalainen

• Västerbotten
Hej,jag heter Sonia og jag är intresserad i eko projekten  din ved Umeå.Jag kan inte kommer nu men jag tror jag kan komma mot slutten midt eller slutten av August. Din projekt låter intressant og trivelig:):)värme hilser,Sonia.du får også min epost address sin er lettere  för meg å bruke : sbar113@Hotmail.com

Johanna-Marie

• Västerbotten
Hallå

Hur går det med ekobyn?
Kör ofta förbi men ser inte över kullen  ;D

Mvh, nyfiken från Vindeln

Dela detta:

* Inloggade just nu

307 gäster, 1 användare
busholle

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser