Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Värmland Samlas och hälsa?  (läst 150 gånger)

DrakenSpektakel

• "Livet är för kort, gör det du är bra på!"
    • Värmland
Värmland Samlas och hälsa?
« skrivet: 16 nov-21 kl 16:19 »
Hej alla fina Värmlänningar!

Det har gått trögt för mig att hitta självförsörjar-intresserade i mina nya trakter (jag är deltids-Värmlänning numera  ;D).

Killens forum är betydligt mer socialt, (självförsörjande holländare i Sverige..!) men rackarns visst kan vi också, fast vi är blyga och privata och svenska och livrädda för oväntat besök? Va?  ;D

Visst vore det bra att veta om någon finns i närheten? Både byta tips och kanske hjälpa varandra. Byta arbetsdagar tex. Gjorde vi i södra Sverige några gånger - ett gäng kom till den enes gård och körde ett par timmar. Och sen bytte vi till nästas, nån gang i månaden eller så. Smart vid vedhugg, staketfix etc. Och kul och ofta gott med någon självodkad soppa eller kirskålspaj <3

Eller bara en sån sak som fröbyte, växt on-erfarenheter, bra affärer etc....?

Finns här några mer eller mindre aktiva Värmlänningar?

Vi är:
Mi, 48, delvisboende med Arend, 44, söder om Sunne, (och delvis m tonåringarna i Stockholm).

Vi har ett gäng höns och två katter, frilandsodling (Mi) och pallkragsodling i och utanför växthus (Arend).

Vi fick potatis i övermått i år, men typ ingenting annat...
Och min stora dröm är: majsfält....! (Majs gillar inte mig >:D.) Men jag fick en liten tapper blomkål i år - 10cm i diameter, den var jag också mycket glad för. Och grönkålen var mäktig, tills helgen då kållarverna insåg att det var FF i landen...   Yess

Skämt åsido, vi har haft mycket resor som kommit på oturliga tider och inte lyckats med förodlingarna de två sista åren. Nya tag!

Vem/vilka är du/ni? Och har ni också kompakt lerjord att jobba med...?!

Andra vändan till självhushållning påbörjad, I maklig takt denna gång. Och med centralvärme... (snart).

Dela detta:

* Inloggade just nu

285 gäster, 3 användare
javill, Earthbridge, Johanna-Marie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser