Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygger uthus/förrådsbod  (läst 22363 gånger)

DennisCA

• Finland
SV: Bygger uthus/förrådsbod
« Svar #200 skrivet: 19 nov-21 kl 12:20 »
Efter taket var upp så tyckte jag det fick vara nog för i år. Jag har plockat ner ställningarna och ställt in en massa grejer i förrådet och då våren kommer ska jag köpa virke för att göra panelen färdig. Sen måla och det är färdigt. Jag tänkte jag skulle göra några hyllor inne också. Behöver få tag i lim som kan härda i minusgrader.

Senaste bilden på förrådet

DennisCA

• Finland
« Svar #201 skrivet: 22 nov-21 kl 12:28 »
Ska passa på att fråga om brädslåningen, jag hade ju inte i planerna att lägga skivorna men det blev så.

Med tanke på att hålla utskifterna så långa som möjligt på alla sidor så funderar jag om man skulle spika 1x4or istället för 2x4or som spikreglar för att inte bygga utåt lika mycket.

Hade också funderat om man skulle skippa spikregeln helt och hållet men tror det kan bli svårt om jag inte lägger liggande panel. Och stående är att föredra.

fri

• "den som är satt i skuld är inte FRI"
    • Östergötland
« Svar #202 skrivet: 22 nov-21 kl 13:36 »
Du kan ju kortla mellan vägg reglarna och bara läkta 1" utanpå asfaboarden om du vill ha stora taksprång

Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 5 användare (1 dolda)
Thomas Lindberg, Blommor, LMC400, Tomas Oster

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser