Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Lappland Enslig stuga/torp/fäbod sökes  (läst 773 gånger)

ensamvarg_17

• Dalarna
Lappland Enslig stuga/torp/fäbod sökes
« skrivet: 10 jul-21 kl 23:48 »
Som rubriken lyder så söker jag efter en stuga/torp/fäbod som ligger ensligt norrut från Dalarna sett gärna Västerbottens inland, södra Lappland, Jämtland eller rent av Norrbotten. Jag har väl inga större krav på husen mer än att det inte skall vara sopslut i tak och golv. Brunn på gården vill jag ha och inga grannar eller el vill jag ha det är snarare ett plus om det saknas el.
Jag vill odla lite rotfrukter ärtor och bönor är också sådant som jag vill odla. Kan även tänka mig att ha några höns och kanske någon genbanksget.
Vad gäller hyra så är det så billigt som möjligt som gäller, jag kan betala genom att renovera huset/husen. Jag är praktiskt taget uppvuxen i ett repobjekt och har haft en fäbod där jag både med och utan hjälp har murat upp en murstock även målning och tapetsering klarar jag av.
Vem är jag då? Jo jag är en medelålders man på 51 år som har 2 bondkatter och en alaskahusky i övrigt så är jag singel och använder inga droger mer än jordens syre och vatten vilket får räcka för min del. Tobak och alkohol la jag av med för ca 12-13 år sedan däremot har jag ett stort behov av ensamhet för att klara av vardagen på ett bra vis därav det ensliga läget eller om man så vill "vid vägs ände". Några fritids problem har jag väl knappast med denna typ av hund som jag har ;D men lite smide och som sagt odlig gillas, jag har börjat svarva lite granna för skojs skull, även annat hantverk kan jag bli påkommen med att hålla på med, jag även nämna att jag gärna renoverar en eller annan cykel (allt ifrån 20 talets modeller till dagens mtb) har även börjat göra i ordning cykelhjul (rikta och ekra om/byta ekrar i hjulen) i övrigt så gillar jag byggnadsvård och långa skogspromenader.

Sitter du på en fastighet som stämmer in på mina önskningar så tveka inte på att höra av dig så får vi se vad vi kan komma överens om
Söker med ljus och lykta efter min andra halva som vill bo i skogen med mig ;-)

ensamvarg_17

• Dalarna
SV: Enslig stuga/torp/fäbod sökes
« Svar #1 skrivet: 05 nov-21 kl 21:03 »
Är det verkligen ingen som har en enkel liten stuga/torp/fäbod som ligger ensligt och helt utan grannar :o   ???
Söker med ljus och lykta efter min andra halva som vill bo i skogen med mig ;-)

Anja49

• Medelpad
« Svar #2 skrivet: 03 jan-22 kl 13:37 »
Har du fått tag i nåt?
Om inte så ring mig, jag har förslag
070 5380088/a. Bergman

Reinhard

« Svar #3 skrivet: 13 mar-22 kl 12:37 »
hej
har du hittad nånting?
om inte så maila mig för jag har ett otroligt fint anbud för dig.
skicka gärna ett mail till
reinhard.ponty@fraktali.biz
eller
fraktali@protonmail.com
    ha det gott,
        reiner

Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 2 användare
lasseis, Carola Brännlund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser