Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fylla igen gödselbrunn  (läst 890 gånger)

ashlaban

• Norrbotten
Fylla igen gödselbrunn
« skrivet: 21 sep-24 kl 18:15 »
Hej vänner!

Jag är ny på forumet men jag vet inte riktigt annars vart jag ska vända mig.

Vi har en livsfarlig gödselbrunn på gården som vi vill bli av med. Vi har kämpat med att tömma den nu under hösten och har fått ur det mesta.

Vi tänker sedan antingen sälja den eller krossa den.

Edit: Är det här rätt kategori för denna typ av fundering?

Men hur gör man sedan? Då kommer vi stå där med ett 250 kubikmeter stort hål som behöver fyllas. Tittar man på listpriser på fyllnadsmaterial blir det hiskeliga summor.

Är det någon som har några tips på hur man på bästa sätt blir av med hålet?

Kan nämnas att detta är i Norrbotten (i närheten av Piteå).

torbjorn

• Medelpad
SV: Fylla igen gödselbrunn
« Svar #1 skrivet: 21 sep-24 kl 19:53 »
Fyllningsmassor behöver man aldrig betala för (mer än möjligen transportkostnaden). Det finns alltid något bygge, vägarbete eller liknande i närheten som behöver bli av med fyllnadsmassor, om man inte behöver dem omgående utan kan vänta ett tag. Kolla lokala annonsforum mm om det dyker upp någon annons om att fyllnadsmassor skänkes eller liknande.

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Fylla igen gödselbrunn
« Svar #2 skrivet: 22 sep-24 kl 10:32 »
Se bara upp så du inte får förorenade massor. Kanske inte så vanligt i Piteåtrakten, men sågverk mm som gett upphov till otrevligheter finns alltid. Think Pink...

Men 250 kubik blir ju en fin damm, kan du inte fixa en slänt i en sida så det går att komma upp lätt för eventuella djur som ramlar i?

Dela detta:

* Inloggade just nu

754 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser