Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Träslag till yxskaft  (läst 33718 gånger)

Ett svart får

• Bohuslän
SV: Träslag till yxskaft
« Svar #60 skrivet: 07 jan-23 kl 18:48 »
Jag misstänker att kunskapen här på forumet om tillgängliga träslag i Peru är relativt liten, men vem vet, här kanske finns någon som vet!
Fast i såna fall är det tveksamt om de säger något, för det finns ju en anledning till att fiska med spjut/ljuster har förbjudits i Sverige. Risken för att skada fisken utan att fånga den är stor och det räknas som djurplågeri.

Vasa

• -
« Svar #61 skrivet: 07 jan-23 kl 21:26 »
Fast i såna fall är det tveksamt om de säger något, för det finns ju en anledning till att fiska med spjut/ljuster har förbjudits i Sverige. Risken för att skada fisken utan att fånga den är stor och det räknas som djurplågeri.
Det är i samma nivå med att köra på ett djur och sedan köra vidare utan att anmäla det (och vidta åtgärder såsom markera platsen).   

« Svar #62 skrivet: 08 jan-23 kl 21:40 »
ojdå, mina planer har gått i kras, kanske bygger den i sverige då eller skeppar lite virke till hemlandet.

fri

• Den som är satt i skuld är inte fri
    • Östergötland
« Svar #63 skrivet: 08 jan-23 kl 21:52 »
ojdå, mina planer har gått i kras, kanske bygger den i sverige då eller skeppar lite virke till hemlandet.
Till ett spjut eller ljuster borde hassel fungera bra.
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

Dela detta:

* Inloggade just nu

258 gäster, 5 användare
Galning, LimJans, Banelinjen, Prillis, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser