Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Inneboende på gård 3 mil norr om Växjö!  (läst 592 gånger)

OL

• Småland
Småland Inneboende på gård 3 mil norr om Växjö!
« skrivet: 28 feb-22 kl 08:52 »
Söker händig och ansvarsfull person som vill bo inneboende på just nu slumrande gård (tidigare haft djur och odling och det saknas inte potential!!!). Jag bor halvtid i Härjedalen och jobbar där och halvtid i Småland på min gård när jag har barnen. Eftersom jag är borta mycket har gården och renoveringar fått pausa. Söker därför någon för en win-win-lösning där gården slipper vara obebodd (läs någon som tittar till pannan dagligen och tar in posten etc.) och där någon som vill bo på landet till rimligt pris får ett bra boende!

Jag hade gärna sett att gården vaknar till liv igen, men inser att det inte går på egen hand. Någon form av samarbete/kooperativ småbruksveeksamhet hade varit roligt!

Skulle också gå att reducera hyra mot arbetsinsatser. Håller på att bygga en lägenhet i uthuset så möjlighet kan finnas även för att gå från inneboende till egen lägenhet på gården så småningom. Har tidigare haft en tänkt hyresgäst som skulle färdigställa mot gratis boende i ca 1 år, det erbjudandet kan finnas kvar även om det gick i stöpet med den tilltänkta hyresgästen.

Låter det intressant? Hör av dig! Detaljer går att diskutera och viktigast är att vi klickar som personer om det ska vara kul! Tänker mig nån typ av kom-bo (sambo-liknande men utan romantiken (och därmed utan samboproblemen😅)) där vi har kul ihop och delar vardag och fest och tacofredagar och soffhäng i någon grad efter bådas önskemål. Vill du ha katt vore det extra roligt eftersom min hund behöver lära sig gilla katter! Jag kan inte ha nån katt själv pga inte hemma… saknar också andra djur så finns intresse för djurhållning i mindre skala eller odling och jordbruksverksamhet så är det ett plus! Men inget krav! Du behöver vara händig eller åtminstone inte rädd att hugga i och vara villig att lära dig eftersom ett gammalt hus har sina sidor.

ninamaj

SV: Inneboende på gård 3 mil norr om Växjö!
« Svar #1 skrivet: 05 apr-22 kl 13:35 »
Hej! Detta låter intressant. Vart ligger gården? Mvh Nina

Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 4 användare
Birgitta Sjöholm, vattukvinnan, Hönshjärna, GWH

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser