Var bor du då? Har inte lantmännen någon butik där du bor? Granngården säljer ju allt möjligt så därför har de högre priser. Här i Östersund ligger de centralt och med hög lokalhyra så blir priserna därefter. Men sen har vi förutom lantmännens butik en "djur och natur"-butik, (svenska foder) som säljer stolpar, samt en privat foderbutik som också säljer stängselutrustning.
Men i början köpte jag också mycket på Granngården eftersom den ligger i centrum och det tog tid innan jag hittade till de andra butikerna där bönderna handlar.
Jag bor i nv delen av Värmland och vi har ingen Lantmännen-butik här. Närmaste är väl Karlstad (13 mil). Svenska Foder finns det en återförsäljare för i Arvika (9 mil), och en privat butik finns i krokarna men den var dyrare på både stolp och en del annat. De flesta bönderna här beställer ju på nätet via lastbil för att de har möjlighet att lossa själva med sina traktorer/maskiner de har på gårdarna.
Men det var ju enbart ett par kronor det diffade i inköpspris på stolparna per styck när jag kollade upp priser på nätet jämfört med det pris jag fick på Granngården för hel pall. Och så skulle ju lossningsavgiften ha tillkommit och då blev det mycket dyrare!
Så jag är helt nöjd med GG's pris faktiskt!