Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  snart 2-årig tik behöver nytt hem. Finnes i Småland.  (läst 1355 gånger)

stephi

• Uppland
Vår underbart fina Maja måste hitta ett nytt för alltid-hem.

Min kille är allergisk och vi kan inte ha henne hos oss.

Hon heter Maja och enligt DNA-test är hon 100% schäfer men hon är en väldigt, väldigt liten sådan. Inga dåliga leder eller lutande rygg, helt perfekt i kroppen är hon. storlek som en räv, 7.5 KG.

Hon kommer ursprungligen från Ukraina, en gatuhund som hittades som valp med sina syskon bredvid en stor motorväg.

Det var först min mamma som adopterade henne och hon har redan en annan mindre hund som inte kräver lika mycket energi och engagemang som Maja så min mamma kände att hon inte kan ge henne det hon behöver. 1.5 år har hon haft henne och innan det var hon i Ukraina 6 månader. Hon gjorde ett impulsivt val med Maja och vi försöker nu hitta ett nytt hem åt henne. Hon har bott hos oss ett tag fram och tillbaka för jag har tiden att träna henne och motionera henne men min pojkvän är som sagt allergisk så det funkar inte längre.

Maja är tränad och går fint i koppel, lyssnar på Kom hit, sitt, ligg, gå och lägg dej med mera. Hon är dock rädd för bilar och bilvägar antagligen trauma sen hon var hemlös. Men hon gillar att åka bil däremot! Hon trivs hon bäst i skogen där hon kan springa fritt på ängar och lukta sig fram. Hon är även tränad i lite sök och skulle bli en jättefin hund att leta svamp eller annat i skogen. Hon är helt tokig i att kasta boll och kan springa i flera timmar och leka!

Barnvänlig är hon inte helt och hållet. Hon är en lite nervös hund som kräver lugn och inte massa skrik och stim.

Hemma är hon väldigt gosig och kärvänlig, hon är van vid att ligga på soffan och njuta, men även i sin egen hundbädd.

En del vakt har hon i sig men hon skäller inte överdrivet. Eftersom vi bott i lägenhet är det mycket ljud runt omkring men hon sköter sig fint.

För mer info kan ni ringa mig på 0708591479. Hon är försäkrad i Folksam ock full vaccinerad, shippad och reggad med svenskt pass.

Jag är väldigt mån om att hon ska komma till ett tryggt och kärleksfullt hem. Hon är en helt underbar hund, och det gör fruktansvärt ont i hjärtat att vi inte kan ha henne på grund av min killes allergi.

Vi kommer inte ge bort henne gratis då det känns oseriöst för folk som bara vill ha en hund men inte har några pengar. Vi har satt priset till 6000 kr och gå ingår alla hennes saker som koppel, täcken med mera.
« Senast ändrad: 07 dec-24 kl 13:53 av stephi »

Dela detta:

* Inloggade just nu

474 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser