Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilken tupp ska bort?  (läst 837 gånger)

Linjerat

  • Inlägg: 20
  • Obotlig lantlivsromantiker.
    • Västergötland
Vilken tupp ska bort?
« skrivet: 03 maj-21 kl 09:53 »
Hej! Tacksam för lite vägledning.

Har en två år gammal Wyandottetupp och en drygt ett år gammal blandning mellan Hedemora och Silveruddsblå. De har bott tillsammans i snart ett år men nu fungerar det inte längre. De slåss som sjutton. Framförallt är det Wyandotte som jagar blandtuppen. En av dem måste tyvärr bort. Men vilken? Har ni några råd att ge? Innan blandtuppen kom in i flocken var den andra tuppen lite opålitlig. Vilket gick över när blandisen kom in, fram tills nu då.. Hur hade ni valt?

Tossefarmors

  • Inlägg: 256
    • Dalsland
    • tossefarmors gotlandskaniner
SV: Vilken tupp ska bort?
« Svar #1 skrivet: 03 maj-21 kl 11:16 »
Jag hade valt den som passar bäst ihop med flocken, som tar väl hand om hönorna, samt inte är opålitlig mot människor.

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: Vilken tupp ska bort?
« Svar #2 skrivet: 04 maj-21 kl 07:22 »
Bort med den opålitlige sådana tuppar ska ryka direkt :)
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

 

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Vilken tupp ska bort?
« Svar #3 skrivet: 04 maj-21 kl 08:52 »
Jag hade tagit bort den opålitliga, jag också. Det finns ingen plats för en sådan tupp hos mig.

Om den andra visar sig var en dålig tupp och inte kunna axla positionen så finns det 13 tuppar på dussinet, så det är inga problem att få tag i en ny. Var inte rädd att experimentera med tuppar, är mitt råd.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

782 gäster, 1 användare
bjurn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser