Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höna vill inte röra sig?  (läst 807 gånger)

burhönan

höna vill inte röra sig?
« skrivet: 01 sep-10 kl 22:54 »
Sen ett par veckor vill hon inte gå!!såg att hon blev utsatt,kammen skrumpnade och såg uppgiven ut  så hon fick lyxsviten med värme,vatten,utmärkt mat,rapsolja,snäckskal och hon tar sig men vill helst inte stå  när jag smeker henne över huvud mot vingarna svarar hon genast med ett skakande/darrrande över vingar och kropp.upplever henne inte som sjuk.vad f-n är det nu?????
kom igen hela forumet ni är så kunniga!

Gröneholms fjäderfä

• Gäst
SV: höna vill inte röra sig?
« Svar #1 skrivet: 02 sep-10 kl 07:19 »
Att hon inte vill stå kan bero på olika saker. Skriver vad jag råkat ut för i samma fall.

Kolla om hon har lus, kolla i baken, då ser du lusbon på fjäderrötterna, kan ge anemi och att de blir nedsatta.

Kolla avföringen, kan vara parasit såhär i rötmånad.

Kan tyvärr vara marek. Känn efter om hon är mager.

Jag hade nog avmaskat och gett mutivitamin, men tyvärr verkar hon haft det länge så vem vet om hon fixar det.

Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser