Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  9 veckors kyckling infekterad kloak??  (läst 1282 gånger)

Katharina K

• Västergötland
9 veckors kyckling infekterad kloak??
« skrivet: 03 aug-10 kl 19:36 »
Min ena lilla kyckling verkar inte må så bra. När de var små 3-4 veckor sådär så fick två av mina kycklingar klumpar av avföring i baken, en mer än den andra. Vi tog in dom och tvättade av dom samt ringde veterinären (men den sämsta av dom dog innan de fick behandling, det tog några dagar att få hem medicinen). Fick Terramycin utskrivet, vilket de skulle ha en liten dos (alla kycklingarna skulle ha) och de skulle få i sig den på en dag. Jag lade medicinen i filmjölk för det gillar dom och dom åt upp det under natten. Men den andra kycklingen blev aldrig riktigt bra. Den har normal avföring, men det rinner ändå något gulaktigt från kloaken och den har inga fjädrar bak, samt att den inte växer som den ska. Nu har jag isolerat den och ger den Terramycin igen, samt fil och lite grönt (blandat gräslök, purjolök, groblad och vinbär) och så får den kycklinhgstart.
Vet någon vad det kan vara med min kyckling? börjar fundera på om man måste avliva. Den piper rätt mkt hela tiden så den kanske har ont?

Melsäter

• Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
SV: 9 veckors kyckling infekterad kloak??
« Svar #1 skrivet: 20 aug-10 kl 04:23 »
Jag kan inte svara om den har ont. Bara berätta att kycklingar piper rätt mycket hela tiden ändå. Man kan höra skillnaden mellan nödpip (lite vassare ljud) och andra ljud men det är inte tydligt hur de visar att de har ont:
Min lilla kyckling som bröt benet visade aldrig att den hade ont så att jag begrep det... och lät inte annorlunda när den fått smärtstillande mot ljudet på morgonen innan den fått dagens dos.

Lycka till med de små!
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

Dela detta:

* Inloggade just nu

698 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser