Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönsbytardag (och loppis) i Byle 18:e Sep 2010!  (läst 14780 gånger)

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
Hönsbytardag (och loppis) i Byle 18:e Sep 2010!
« skrivet: 14 jul-10 kl 11:14 »
Halloj!

Den 18:e Sep 2010 beräknas den tredje "Byledagen" vara. Som vanligt så är ni alla välkomna, även ni som kanske bara vill titta eller inte har något att sälja/byta.

Så har ni några kycklingar, hönor, tuppar, ägg, kaniner, vaktlar, ankor, kalkoner eller vad ni nu har må ha över som ni vill försöka sälja eller byta, tveka inte ta med! ;D Även andra grejor i icke djurväg är välkommet då det planeras att hållas en loppis! Hur stort detta blir beror helt på er. Kom ihåg att det är ni som gör dagen. ;)

Kaffe/Saft och bulle kommer att finnas att fika (ta gärna med något eget att bjuda på vid fikabordet =)). Och förhoppningsvis våfflor till salu igen. Möjligtvis även korv med bröd och chokladpudding.

Innan ni packar ned några djur för att ta med så se riktigt till att de är pigga och krya djur ni tar med er. Vi vill inte ha några sjuklingar på dagen! För att försöka förhindra risken för ev. smittor ytterligare så försök låta bli att gå och pilla på djur till djur som inte kommer ifrån samma ställe.

Vi står inte för burar/inhägnader utan det medtages av ägarna.

Och en sista grej. Kom ihåg att aldrig ställa in er på att det ni söker med säkerhet kommer att finnas. Vi kan inte påverka vad som kommer att finnas och inte finnas mer än att höra runt med folk. Och även om de säger att de ska komma är det inte säkert att de kommer ändå. Så försök att se dagen i övrigt som en kul grej. =) Kan ju säga iaf. att det mesta som är eftertraktat går åt SNABBT (hönor oftast ::) ). Så för större chans att få med sig t.ex. någon höna så gäller det att vara på plats i tid, men obs. att det även kan dyka upp djur senare under dagen också.

Så som sagt - Vi kan aldrig vara säkra på eller riktigt veta vad som kommer att finnas. Igen, det är ni som gör dagen. :)

ÖPPET: 12:00-15:00

Mer om hur ni hittar till dagen kommer att dyka upp senare. Byle ligger iaf. i norra Östergötland nära gränsen in till Sörmland. 

---------------------------


SÄLJESLISTA


Linkoso:
Vaktelägg, ägg av diverse raser/blandraser.

Jasmine83: 6-8 blandis hönor och två tuppar. Den ena tuppen är friserad och lite större än dv kochin. Båda är blandras

Lazyberserk: Chabo

Travelerhorses: Kycklingar av något slag (?)

Melsäter: Tuppar och avelsägg av Gotlandshöns.

Rackarns: Ungtuppar av Faverolle, Maran (Svart koppar), Sussex, Blomme.

Tessiem: Blandraskaniner (hanar). Om intresse finns - Dv kochintupp (färg?), stor kochin, Isbar (kön?)

Chicken: Trio vita dv silke, ev. dv kochinhönor 2st, ev. viltfärgad dv silketupp av mycket bra stam.

8zw:  Kinesisk dvärgvaktel
-----------------------------------------------------------------------------

KÖPESLISTA

Linkoso: Inte direkt "köpes". Men jag är villig att ta emot överskottstuppar till frysen om det skulle vara någon som har "tupp panik" och inte vill slakta själv. Kan även hjälpa att slakta om det är så att ni själva vill ha köttet men inte känner att ni klarar vissa bitar av proceduren. 

Cayuga - Ällingar eller ägg.

Jerker_s: Sussex ir Orpington hönor

Travelerhorses: Höns av Araucana och Paduan

Rackarns: Guld/Blå (Sömmad/randad?) dv wyandotte tupp Ir någon annan blå tupp, EJ grön/blåvärpare.

tessiem: Höns och kaniner

Chicken: Svarta dv kochinhönor av god typ

8zw:
Konstgjorda växter (gärna rankor/klängerväxter), påfågelduvor (vita eller vitbrokiga), gouldsamadiner, trefärgade papegojamadiner
« Senast ändrad: 04 sep-10 kl 20:46 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Ratchaburi

  • Inlägg: 221
    • Södermanland
SV: Hönsbytardag i Byle 17:e Sep 2010!
« Svar #1 skrivet: 14 jul-10 kl 11:55 »
JIPPI!

Tro det eller ej, jag jobbar inte den helgen!
My name is not Rihanna....

Fredrikslund

  • Inlägg: 2768
    • Södermanland
SV: Hönsbytardag i Byle 17:e Sep 2010!
« Svar #2 skrivet: 14 jul-10 kl 13:12 »
Denna gång ska jag komma! Får se om de inte krockar med något bara.

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
SV: Hönsbytardag i Byle 17:e Sep 2010!
« Svar #3 skrivet: 14 jul-10 kl 14:43 »
Jag kan nog också komma fast kommer bara ifall någon ska dit och sälja det jag letar efter. Vill köpa olika duvor och kinesiska dvärgvaktlar, helst blueface.
Kan även tänka mig byteshandel med vaktlar för att få in nytt blod.
Kläckägg från grupper med olika färger går också bra.
Påfågelduvor.

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #4 skrivet: 16 jul-10 kl 13:23 »
Skrev fel datum! Den 18:e ska det vara!
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #5 skrivet: 20 jul-10 kl 10:06 »
 >:( Det är så man vill gråta. Satt och skrev en lång uppdatering om dagen i första inlägget! Så lägger internet av när jag ska posta så ALLT är borta...

Tyvärr får ni vänta lite ytterligare på mer info, för känner allt annat än att skriva om allt nu.  :(
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #6 skrivet: 21 jul-10 kl 23:52 »
Sådär, nu har jag uppdaterat första inlägget. ::) Välkomna att skriva in er i säljes/köpes listorna. Skriv i tråden ir. PM:a mig så skriver jag dit er. Om det är något ni vill ändra senare så säg till så ändrar jag.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jerker_s

  • Inlägg: 472
    • Södermanland
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #7 skrivet: 26 jul-10 kl 21:31 »
Jag kommer troligen ha med mig Sabelpoot 2:3:5
« Senast ändrad: 04 aug-10 kl 19:34 av jerker_s »

Travelerhorses

  • Inlägg: 5540
  • Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #8 skrivet: 29 jul-10 kl 11:19 »
Ska försöka ta mej dit iaf .
Isf tar jag med kycklingar .
Jag söker Araucana höns och Paduaner.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #9 skrivet: 31 jul-10 kl 10:40 »
Tyckte det var så många som jämrade sig över alla kycklingar de hade över och ville bli av med... Vart är alla dessa personer nu när man sätter upp en träff? ::) ;D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jerker_s

  • Inlägg: 472
    • Södermanland
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #10 skrivet: 04 aug-10 kl 18:27 »
Tråden behöver puttas upp lite va..? Dålig uppslutning.. Hoppas på ännu mer folk än sist!

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #11 skrivet: 04 aug-10 kl 18:46 »
Tack. =) Dålig uppslutning? ???
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jerker_s

  • Inlägg: 472
    • Södermanland
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #12 skrivet: 04 aug-10 kl 19:23 »
ja.. inte så många som skrivit i tråden att de tänker komma.. men det hinner nog bli fler hoppas jag..:)

Fredrikslund

  • Inlägg: 2768
    • Södermanland
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #13 skrivet: 04 aug-10 kl 19:26 »
ja och kommer säkert endel utanför alternativ också... Sälv vågar jag inte säga om jag har med mig något eller inte eller om jag ens kan komma, men man hoppas ju :)

Melsäter

  • Inlägg: 512
  • Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #14 skrivet: 06 aug-10 kl 04:05 »
Det verkar spännande.

Jagkanta med mig tuppar och avelsägg från Gotlands lantras om det finns intresse?
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Hönsbytardag i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #15 skrivet: 08 aug-10 kl 09:42 »
Det verkar spännande.

Jagkanta med mig tuppar och avelsägg från Gotlands lantras om det finns intresse?

Skrivit till det i säljeslistan så länge iaf. =)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jasmine83

  • Inlägg: 425
    • Uppland
SV: Hönsbytardag (och loppis) i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #16 skrivet: 09 aug-10 kl 16:04 »
Ser ut som jag jobbar som vanligt på era dagar >:(. men ska försöka byta helg.
Hos oss bor förotom 21 hönor med sina två tuppar, 15 myskankor, två hundar, fyra katter och två åsnor...

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Hönsbytardag (och loppis) i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #17 skrivet: 09 aug-10 kl 19:18 »
Ser ut som jag jobbar som vanligt på era dagar >:(. men ska försöka byta helg.

Nä! Vad synd.  :-\
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

rackarns

  • Inlägg: 711
    • Närke
SV: Hönsbytardag (och loppis) i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #18 skrivet: 10 aug-10 kl 09:54 »
Jag har bara ungtuppar till övers, faverolle, kopparmaran, Sussex, Blomme.
Men är intresserad av att köpa en guld/blå dv wyandotte Tupp, även annan blå tupp kan vara av intresse, dock ej grön-/blåvärpande sort.
Om någon har vad jag söker så kommer jag nog gärna och köper.
« Senast ändrad: 10 aug-10 kl 10:00 av rackarns »

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Hönsbytardag (och loppis) i Byle 18:e Sep 2010!
« Svar #19 skrivet: 10 aug-10 kl 10:06 »
Jag har bara ungtuppar till övers, faverolle, kopparmaran, Sussex, Blomme.
Men är intresserad av att köpa en guld/blå dv wyandotte Tupp, även annan blå tupp kan vara av intresse, dock ej grön-/blåvärpande sort.
Om någon har vad jag söker så kommer jag nog gärna och köper.

Petat in dina önskemål i listan. Jag har en blå liten tupp, men han är inte rasren. Mycket dv kochin i honom, bär på pärlgrå anlag under det blå, möjligtvis någon annan färg med. Du kanske endast söker renrasiga tuppisar?
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

324 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser