Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  sluta!!!  (läst 1093 gånger)

fredriksson

• Hälsingland
sluta!!!
« skrivet: 13 jun-10 kl 16:13 »
hej min silkes höns sover i redena så det ligger massa skit där :-\jag har sitt pinnar men där vill dom inte sova har till och med prövat att lyfta upp dom på pinnarna men dom hopper bara ner?

Catnet

• Södermanland
SV: sluta!!!
« Svar #1 skrivet: 13 jun-10 kl 16:37 »
Det hände med mina första höns också. De var kläckta på gården utan föräldrar (fanns ingen äldre generation hemma) så de gjorde liksom som de trodde. Jag tvingade upp tuppen på pinnen och då följde hönorna efter, men det tog tid. Om man inte ger upp får man dem att ge upp och då sitter de där. Sätt upp tuppen några gånger per kväll, de gjorde jag och nu sitter mina uppe ordentligt ;D
att bada i sjö är väl varmare än i hav?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 13 jun-10 kl 16:53 »
Tänk också på att Silkeshöns inte flyger eller hoppar så högt. Dom måste ha en bra och stadig landgång upp till pinne för att kunna ta sig upp :D

Kanske självklart men har själv träffat på en van hönsägare som aldrig haft silkeshöns tidigare och var frusterad över att dom inte satt på pinnen. Hennes höns lärde sig på lite drygt en vecka när dom fick en landgång ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 13 jun-10 kl 16:55 »
mina ligger på golvet och sover, så dom är alldeles skitiga i baken :(

patrick.

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 13 jun-10 kl 17:01 »
när min tupp hela tin skulle sova i redena så satte jag upp en fucka som jag fick stänga på natten.. efter ett tag lärde de sig och man behövde inte ha en lucka längre.,
vad har du för pinnar?? de kanske är ostadiga eller sitter för högt upp?

Dela detta:

* Inloggade just nu

443 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser