Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När börjar hon lägga ägg igen!  (läst 769 gånger)

berglundskan

• Västmanland
    • thelifeinmöklinta
När börjar hon lägga ägg igen!
« skrivet: 13 jun-10 kl 09:47 »
Min ankhona (svensk gul) kläckte 16 ällingar för en vecka sen. Har nu sålt alla utom 2 som går med henne.
När börjar hon lägga ägg igen?
Bor i rött torp med man, 2 barn, 2 katter, 2 kaniner, 2 ankor & 1 get. www.moklintabrollop.blogg.se

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: När börjar hon lägga ägg igen!
« Svar #1 skrivet: 13 jun-10 kl 10:12 »
Kanske inte förrän nästa vår, när de ruvat, och dessutom har ällingar kvar, så brukar de inte värpa mer. Gul anka värper iofs mer än de ankor jag har, men mina har slutat värpa för i år, vad det verkar. Detta utan att ha ruvat.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: När börjar hon lägga ägg igen!
« Svar #2 skrivet: 13 jun-10 kl 12:40 »
Skulle tro att det finns en viss chans att hon kanske börjar värpa igen om ca 2 månader.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

720 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser