Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ägg-frågor  (läst 579 gånger)

Shigne

• Västerbotten
Ägg-frågor
« skrivet: 06 maj-10 kl 20:54 »
Har haft mina höns en vecka nu, tuppen fick jag hem för 4 dagar sen...

Andra dagen hönsen kom plockade jag in 7 ägg (det är 8 höns), sen har det bara blivit mindre o mindre - igår 3 ägg och idag 4 ägg.

Kommer inte ihåg sedan sista jag hade höns. Undrar om det är en omställningsperiod för hönsen? Är de känsliga för värme/kyla? Kan det vara fodret? Det får obegränsat med Granngårdens Värpfor och på kvällen matrester (ca 2 lit).. Eller är det nått annat som man bör kolla, tänka på etc.?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Ägg-frågor
« Svar #1 skrivet: 06 maj-10 kl 21:49 »
Ganska vanligt att höns sluter värpa när man flyttar på dem. Att det kommer ägg i början beror på att de "halvfärdiga" blir färdiga och kommer ut e första dagarna.

Som regel brukar det ta någon vecka innan de kommer igång igen när dom har bytt miljö.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Shigne

• Västerbotten
SV: Ägg-frågor
« Svar #2 skrivet: 07 maj-10 kl 07:14 »
Misstänkte att det var så! Är dock drygt 10 år sen jag hade höns sist - tänk va man glömmer vissa grejer fort!

Dela detta:

* Inloggade just nu

707 gäster, 2 användare
Assa, Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser