Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  HJÄLP; VÅGAR JAG GÖRA DETTA?  (läst 2281 gånger)

sonja på slätten

• Halland
HJÄLP; VÅGAR JAG GÖRA DETTA?
« skrivet: 13 apr-10 kl 12:40 »
Soliga dagar, kalla nätter= en väldig massa kånkande mellan växthuset och boningshuset.
Att dra ut el vill jag inte, det är lång väg. Dock har jag en potentiell värmekälla alldeles gratis och nära till hands. Hönsens gödsel.
Min tanke är att fylla en säck med gödsel och vattna på, ovanpå ställs plantorna  och det hela täcks med bubbelplast eller odlingsväv.
Men vågar jag?  Kan det börja brinna "på riktigt"?  Man hör ju ibland att det tar eld i sågspånshögar och liknande.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: HJÄLP; VÅGAR JAG GÖRA DETTA?
« Svar #1 skrivet: 13 apr-10 kl 12:46 »
Jag har verkligen svårt att tänka mej att det börjar brinna , kör i gång du  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

ersam

• -
« Svar #2 skrivet: 13 apr-10 kl 13:42 »
Nä eld blir det inte men har du känsliga växter så lita inte på att du får den farten du behöver om det blir en rejäl köldknäpp. Så det är kylan du ska vara rädd för inte att det brinner.

Enda risken är att det kan "bränna" sönder växter om du planterar i det.

signe

« Svar #3 skrivet: 14 apr-10 kl 16:21 »

Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser