Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  smaragdmignon  (läst 963 gånger)

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
smaragdmignon
« skrivet: 12 apr-10 kl 15:05 »
finns det nån uppfödare av smaragdmignon... erfarenheter av rasen ... flyger de?...väsnas de?...
Fjäderfän och kaniner

Nettis

• Smörblommans Siv
SV: smaragdmignon
« Svar #1 skrivet: 12 apr-10 kl 15:15 »

En korsning med mignon och smaragd lär ge flygande djur då de bägge raserna flyger. Troligen blir några högljuda och nån kanske lite mer lågmäld. De får ju hälften från var förälder så det kan bli en brokig skara beroende på vilket anlag som är starkast.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 12 apr-10 kl 18:18 »
det finns alltså ingen ras som heter smaragdmignon? när jag köpte mina pekingankor hade jag chans att köpa smaragdmignoner...jättesmå..grönskimrande...  korsning då?eller?
Fjäderfän och kaniner

Nettis

• Smörblommans Siv
« Svar #3 skrivet: 12 apr-10 kl 19:28 »
Alltså det finns en ras som heter Smaragd som är helt kolsvarta och de är lite större än en mignon. De är renrasiga men det finns korsningar med mignoner o smaragder också. En ren smaragd flyger och är lite "vildare" än en mignon, men i gengäld är de mycket tystare. De är väldigt vackra.

Dela detta:

* Inloggade just nu

594 gäster, 3 användare
JasmineR, beekeepern, simon.arvestrand

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser