Och vad har din mor sagt då tro som får dig att vilja sälja ägg för 5/kr ägget?
Gnäll?
*morsor brukar kunna vara lite gnälliga ibland
*
Vill och vill... aldrig att jag skulle ge henne ägg. Vår ekonomi är inte den bästa, jag arbetslös utan a-kassa, fem barn och bara en lön som inte är allt för stor den heller. VI ligger liksom alltid på gränsen till att gå runt och då får jag höra att jag visst borde köpa bara ekologiskt för det är så mycket godare och så mycket bättre än vanligt. Visst har hon rätt men vi har inte råd. Vi försöker att odla lite av varje så att jag inte behöver köpa morötter, rödbetor och sånt. Lägger in och fryser in så mycket det bara går. Är faktiskt riktigt duktig på att ta tillvara det som finns runt omkring mig om jag får säga det själv. (och det får jag

) Skaffa höns var ju väldigt dåligt och sen så odlar jag ju inte tillräckligt för att det ska vara lönt och varför ska jag odla tomater året runt när det finns billiga på ica och varför har vi fem barn och varför har jag inget jobb varför gör jag inget vettigt med mitt liv och självklart kommer inte min affärside fungera (fast min kusin har tagit min ide och startat där hon bor och det funkar men det kommer inte fungera för mig) och egna ägg är godast men våra höns kommer ju aldrig att värpa så att vi kan klara oss på de äggen och räven kommer säkert att ta de och inte ska väl jag få ha nöjet att trivas med mitt liv. Osv. fast färska ägg är så gott så att sälja de för det löjliga priset av några kronor per ägg är ju bara dumt fast man kan ju inte sälja de för dyrt heller osv osv osv.
Jag är helt enkelt trött på min mor och vill helst inte ha med henne att göra. Tyvärr så är hon en mormor som avgudas av mina barn så jag kan ju inte be henne fara och flyga. Vi fungerar inte ihop och jag vägrar att ge ägg till henne för att hon är min mamma. Vore toppen om jag kunde tagit rejält överpris av henne