Hej!
Efter min erfarenhet gar det bra att ha unghanar och honor ihop, men jag har mycket utrymme för kaninera. Pappan med sonen gar nog en vecka till, när ungen blir könsmogen och du har honor i närheten (lukt!) blir det nog snabbkastrering.
Jag har även honor ihop i grupp och ja, det gar, men är en av damerna brunftig (frmaförallt den dominanta) lir det brak. Men det gar över och kan dom underlägsna gar undan är det okej.
Likgamla honor har jag satt ihop med bra resultat om alla kommer till ett helt nytt revir (alltsa flytt till ett nytt hägn/ny bur) och kommer ditt nästan samtidigt. Efter ett tag gör dom upp om rangordningen och sedan se ovan.
Ja, du kan ha honor ur kull ett med mamman när hon ska ha kull 2. Men varför?
Sammanlagt verkar det ju som om du har för lite plats redan nu för alla kaniner. Kanske dags att slakta och sedan fundera över nya ungar. Burbyggandet rekommenderas i allra högsta grad. Att det är jobbigt, tja, man ska ju jobbar för maten ;-) Allvarlig: Tänk bara om en kanin blir dalig, du ju inte ens isolera den. Och att kaninerna sitter trangt eller bits bara för du har inte lust att bygger eller ger dom ett bättre liv.... kan man ju funderar över
Januschka