Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jag börjar bli less..  (läst 4372 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Jag börjar bli less..
« Svar #20 skrivet: 14 aug-09 kl 22:52 »
Jag har Leonbergerhundar.
Den som bryter sej ut är supersnäll mot allt annat i denna värld men höns ser han tydligen som mat , han ÄTER dom faktiskt .
Han blir 2 år i nov.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #21 skrivet: 14 aug-09 kl 23:46 »
Min "kära" Disl blir tre år i november på nobeldagen faktiskt, och han ser höns och katter som potentiell lunch. Matte däremot delar inte hans val av middagstips.
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Jomark

• Västerbotten
« Svar #22 skrivet: 15 aug-09 kl 16:13 »
Jag hade en St. Bernhard som slaktade hundgårdsstängsel utan problem. Vill dom så kan dom tyvärr  ;)
Han försökte dock inte äta höns, han ville bara inte vara i hundgård.

Men just sånt där (vad heter det nu  ???) byggnät som någon skrev här ... Sånt man har när man gjuter väggar m.m. Det finns det nog ingen hund som biter sig igenom, inget djur överhuvetaget gissar jag på.

Nån måste ju veta vad det heter  :)
Jag har inga speciella kunskaper, jag är bara passionerat nyfiken.

Charlotte

• -
« Svar #23 skrivet: 15 aug-09 kl 16:16 »
Hundstängsel som man köper i sektioner då? Tar han sig igenom sånt?
Mvh Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #24 skrivet: 15 aug-09 kl 18:06 »
Nu har jag fotat våra hundgårdar...

Om din hund tar sig igenom en sådan här då... Då tar han sig nog igenom vad som helst!   :o

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #25 skrivet: 15 aug-09 kl 19:18 »
Sånna tar han sej antingen över ( klättrar) eller under ( gräver) .
armeringsnät har jag nu funderat på att köpa faktiskt o gräva ner en meter o sen gjuta fast .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #26 skrivet: 15 aug-09 kl 20:02 »
Sånt stängsel har mina grannar till sina hundar och dom har hoppat över (och gör fortfarande) Dom tog sig till och med till min hönsgård. Tur att mamma och bror hann märka något innan alla vart uppätna  :-\ Men dom blir inte sugna att springa efter deras lösa höns och kaniner av någon anledning.

Travelerhorses, rena galna hunden   :-\ skulle föreslå som du säger att  gjuta fast stängslet djupt under marken plus högt ovan mark också. Jag har ju ingen erfarenhet av detta, men man har ju sett på TV vad hundar kan ta sig över. Rena superhundar  :o

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #27 skrivet: 15 aug-09 kl 20:05 »
Vi hade en bordercollie här för ett tag sedan... Snacka om att kunna hoppa... Den hoppade 2 METER RAKT UPP I LUFTEN!!!!!! Sedan hoppade den över boxväggen inne i pensionatet, så man fick byta box där det var kompostgaller hela vägen upp till taket... Och han klättrade inte alltså utan HOPPADE som ett hinder!  :o :o :o
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #28 skrivet: 15 aug-09 kl 20:13 »
Jag säger ju att det finns super hundar!!! Men vem orkar bygga ca 4 meters högt stängsel. Är inte det väldigt svårt.. och dyrt för den delen ?

EvaE

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 15 aug-09 kl 20:33 »
Kan man inte bygga en liten inbuktning upptill? Hmm, hoppas nån förstår hur
jag menar... Typ 40 cm snett inåtlutandet högst upp på sin hundgård. Borde
inte det förhindra att de hoppar över?

//
Eva

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #30 skrivet: 15 aug-09 kl 20:56 »
Eller bara tak, riktigt tak förstår. kanske samma som man har till utegården?. Kanske var det du menade EvaE?

EvaE

• Gäst
« Svar #31 skrivet: 15 aug-09 kl 21:10 »
Inte helt tak utan mer som att det lutar inåt en bit.
Jag är så kass på att förklara.  :-[

//
Eva

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #32 skrivet: 15 aug-09 kl 21:17 »
Jag förstår... =)

... Tror jag! xD

Gjorde en snabb bild så som jag tolkade det. xD

EvaE

• Gäst
« Svar #33 skrivet: 15 aug-09 kl 21:26 »
Ja, precis! Linkoso, tack!

Jag fick upp en bild i huvudet från ett fängelse med värsta höga stänslet runt
som var toppat med taggtråd inåtvänt när jag såg Linkosos ritning & det var
precis det jag ville ha fram fast UTAN taggtråd såklart!

//
Eva

P.S
Linkoso, kan inte du kolla min tråd med Eddie, min tupp, känns som att du kan ha
koll på det  ;) D.S

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #34 skrivet: 16 aug-09 kl 15:25 »
Jo om problemet "bara " var hoppandet ..
Hans mormor hoppade 220cm  :-X
Han klättrar oxå  :o
När jag sätter på el i stängslet blänger han första dagarna tills han hittat den punkt i staketet som har lägst ström o tar sej ur där ist .

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #35 skrivet: 16 aug-09 kl 15:38 »
Men sätt såkallat "snetak" eller bara rakt över, rakt över bör ju vara svårare att ta sig igenom. Om han kommer ignom det plus det nergjutna stängslet. Du då.. då blir jag förvånad. då ska jag skicka en present till dig!!!

Kålrabbis Mamma

• Värmland
« Svar #36 skrivet: 16 aug-09 kl 16:01 »
Jag hade en schäfer för många år sedan som hela tiden var utanför hundgården och vi kunde inte begripa hur han kom ut. En dag såg jag honom segla som en gasell över staketet, bara rakt upp och ut, otroligt!
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #37 skrivet: 16 aug-09 kl 16:03 »
Hade ni till och med ordentligt tak över :o :o

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #38 skrivet: 16 aug-09 kl 17:55 »
Det är dock mkt besvärligt att bygga sån hundgård då jag har en hundgård som är 100kvm.

Levnadsglad

• Det ordnar sig alltid :-)
    • Ångermanland
    • Livet på landet
« Svar #39 skrivet: 19 aug-09 kl 08:26 »
Jag är priviligerad med en hund som ser mina unghöns som "sina" bäbisar.

I lördags kom jag hem till en massaker i hönsgården....en duvhök hade tagit sig igenom bärnätet som jag hade till tak.....( det stämmer inte att färgen skulle avhålla de från att försöka sig på det!).......och var kvar därinne när jag kom hem!

Fyra hönor...(inga tuppar såklart)....hade fått sätta livet till, och en var ordentligt skadat.

Nu håller jag på o bygger ett "riktigt" tak över hela gården, jag måste kunna stänga inn de i hönsgården när jag åker hemifrån utan att behöva oroa mig för att något dylikt ska hända!.....
Men tills det är klart....stänger jag inn min Atlas..(korsning mellan Schäfer och Irländsk Setter...fågelhund!).....tillsammans med hönsen när jag åker hemifrån.
Han får vara bodyguard åt de tills jag är klar med min "hönsgårdsbunker".

Han vaktar de även när de är lösa på tomten!

Har äntligen hittat mitt dröm-Torp där jag bor med min dröm-hund och mina dröm-Fjädrar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

468 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser