Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Röstånga djurmarknad  (läst 7966 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Röstånga djurmarknad
« Svar #60 skrivet: 27 jul-09 kl 13:42 »
Men, något jag inte fattar - varför anses det som oseriöst (och är till och med förbjudet i lag) att sälja hundar och katter på marknad, medan de allra flesta verkar tycka det är helt okej att sälja höns, kaniner, getter mm på marknader, djurbytardagar osv.
Nä det fattar jag ärligt talat inte heller. som jag skrev på HD`s kommentarssida "vad är skillnaden mellan en hund och en häst? Varför får hästar säljas men inte hundar?"
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

pålle

• Gäst
« Svar #61 skrivet: 27 jul-09 kl 14:03 »
Nä det fattar jag ärligt talat inte heller. som jag skrev på HD`s kommentarssida "vad är skillnaden mellan en hund och en häst? Varför får hästar säljas men inte hundar?"
finsdet häst marknader fotfarande ? mvh pålle

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #62 skrivet: 27 jul-09 kl 15:54 »
Jepp på Röstånga fanns det, nåt som förvånade mig. Det stod ett tre tal hästar varav en var både gammal, blind och lortig men det var det ingen soms a ett ljud om,medans de nyfikna pigga valparna kom fram och glatt hälsade på alla som stack in fingrarna genom släpgallret..what´s the diffrents liksom ???
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

EvaE

• Gäst
« Svar #63 skrivet: 28 jul-09 kl 00:04 »
I Hästveda samt Ulrika finns det fortfarande hästmarknader var sommar.
Hästauktioner finns i Hörby & Tingsryd i sep varje år & säkert på
fler ställen men det e dom jag vet.

//
Eva

pålle

• Gäst
« Svar #64 skrivet: 28 jul-09 kl 09:20 »
I Hästveda samt Ulrika finns det fortfarande hästmarknader var sommar.
Hästauktioner finns i Hörby & Tingsryd i sep varje år & säkert på
fler ställen men det e dom jag vet.

//
Eva  takar för upp lysningen mvh pålle

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #65 skrivet: 28 jul-09 kl 15:08 »
Silvertejpen gick inte att undvika att se.  ;) Kom hem utan flera djur men en liten tös som gärna vill ha ljusbruna stora höns. Hon hittade två som hon stod och klappade på i en evighet. Den andra tösen vill ha kaniner och den minste storebrodern vill ha en orm! Ja han vill även ha en gigantisk kyckling (dvs en kalkon) eller en jätte tupp (jag tror han menar bramatuppen vi såg). Så nästa år blir det att fylla plånboken och sen bara handla! Måste bara fixa ett större hönshus innan dess.
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #66 skrivet: 28 jul-09 kl 15:16 »
Silvertejpen gick inte att undvika att se.  ;) Kom hem utan flera djur men en liten tös som gärna vill ha ljusbruna stora höns. Hon hittade två som hon stod och klappade på i en evighet.
de 2 orpingtontupparna i nätburen ?  :)

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #67 skrivet: 28 jul-09 kl 16:50 »
de 2 orpingtontupparna i nätburen ?  :)

Det är möjligt. Var det en liten rödhårig treåring som stod och klapp på de väldogt länge så var det min tös. Borde funnits en liten rödhårig tös till någonstans i närheten och så en lite större kille (fyra år) som var arg för att hans sugrör hade försvunnit ner i merpaketet. Ja så jag då en fet kvinna med tofs på huvudet och antagligen var jag allmänt förvirrad.  

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #68 skrivet: 28 jul-09 kl 16:52 »

Det är möjligt. Var det en liten rödhårig treåring som stod och klapp på de väldogt länge så var det min tös. Borde funnits en liten rödhårig tös till någonstans i närheten och så en lite större kille (fyra år) som var arg för att hans sugrör hade försvunnit ner i merpaketet. Ja så jag då en fet kvinna med tofs på huvudet och antagligen var jag allmänt förvirrad.  
Nej såg ingen av er men på hönsbeskrivningen lät de som de 2 tupparna jag tittade på  :D

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #69 skrivet: 28 jul-09 kl 16:58 »
Eftersom jag har köpförbud så ville jag inte veta. Det är svårare att tänka "jag skulle ha köpt de" när jag inte vet vare sig kön, sort eller pris.  :D Fast samtidigt kanske det var lite dumt att inte fråga för nu vet jag ju inte vilken sort det var. Ja ja lilla tösen kanske ändrar sig och vill ha några bramor som jag vill. ;D

gernsö

• Skåne
« Svar #70 skrivet: 28 jul-09 kl 17:17 »
Bilden på det silvertejpade huvudet är på väg, jobbar på övertalning, ångrar att jag inte tog bild med min kamera som jag hade med, men det är så dax nu att tänka på det.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

gernsö

• Skåne
« Svar #71 skrivet: 18 aug-09 kl 21:36 »
Och här kommer bilden:
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser