Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Röstånga djurmarknad  (läst 7973 gånger)

Kimma

• De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Röstånga djurmarknad
« Svar #20 skrivet: 22 jul-09 kl 16:05 »
Det brukar jag säga när bönderna klagar på dåligt höväder.  :D
Å då blir de glada på dig antar jag?  ;D
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #21 skrivet: 22 jul-09 kl 16:06 »
NU var du jäkligt lustig va?! Men regnet drar mindre personer/ kunder och  det är svårt att skydda djuren och visa dem på samma gång.
Så sant, men personligen köper jag saker jag behöver oavsett om regnet strilar ner i nacken eller solen steker min rödbända rygg.
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

putte95

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 22 jul-09 kl 17:04 »
om någon kommer att sälja maraner så kommer jag
« Senast ändrad: 22 jul-09 kl 20:22 av putte95 »

Weasel

• Skåne
« Svar #23 skrivet: 22 jul-09 kl 17:08 »
Gernsö, KAN du inte ta med en pärlhöna också??  :-*
Bor i ett hus på landet med mina tre barn. Kuvasz, katter, nakenråttor och hamstrar. Oflar lite för husbehov.

gernsö

• Skåne
« Svar #24 skrivet: 22 jul-09 kl 20:34 »
Hade jag haft en så hade jag gjort det. Har en tupp och 4 hönor, och gud ska veta att de inte har fattat poängen med blommor och bin, har blivit kanske 20 ägg detta året, varav ett varit befruktat, jisses.
Men väntar på några från danmark, så om en månad så kanske det finns ett par över....

KOmmer dock antagligen att ta med lite dvärg sussex, gul, vit och en silvertupp.  Troligtvis även lite stor vit col sussexkycklingar....
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

galdur

• -
« Svar #25 skrivet: 23 jul-09 kl 22:30 »
Var i Röstånga är marknaden? Brukar det vara skyltat? Ska dit för första gången ;D
Highland Cattle, 3 islandshästar, 1 shettis, 2 minigrisar och 2 skogiskatter!

gernsö

• Skåne
« Svar #26 skrivet: 23 jul-09 kl 22:47 »
Brukar vara skylltat, annars bara stanna till och fråga någon, alla vet. Samt följ alla bilarna som kör sakta på kö......
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.

galdur

• -
« Svar #27 skrivet: 24 jul-09 kl 08:20 »
Ok då ses vi där :D

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #28 skrivet: 24 jul-09 kl 12:00 »
Jag ska försöka smita iväghemifrån och bara titta. Jag har införskaffnings förbud på djur just nu (mina arbetskamrater får inte köpa skor!). Fast jag ska väl inte klaga, vi får hem fyra kycklingar nu i veckan (eller veckan efter) och så två katter i mitten av augusti.

Fast om jag bygger ett nytt hönshus så borde jag kunna köpa några hönor eller så...  ;D Får kolla vad lönen blir den här månaden. 
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

galdur

• -
« Svar #29 skrivet: 25 jul-09 kl 12:52 »
HI hi hi hemma med nyförvärven det blev 4 st silkeskycklingar! Som nu sitter i karantänburen och ser helt vilse ut :-* Nästa är ska jag försöka sälja lite kycklingar där själv! ;D

AnetteK

• Tänkaren....not=)
    • Skåne
« Svar #30 skrivet: 25 jul-09 kl 14:22 »
Också hemma nu med 1 kochintupp från gernsö och 4 vaktlar från 2 olika säljare ;D Tuppen är nu döpt till Galle av lillsonen. Galle är urmysig och låter sej gärna klappas till sones stora förtjusnig :D

Och på förekommen anldning tycker jag att vi startar en insamling för att köpa en skyddshjälm till herr gernsö 8) Det är INTE snyggt att gå omkring med silvertejp på huvudet ;D ;D ;D
Om en svart katt korsar din väg betyder det att den är på väg någonstans.
                                                                                                                         Groucho Marx

gernsö

• Skåne
« Svar #31 skrivet: 25 jul-09 kl 15:02 »
Ha ha ha..... tja det rann lite.... men det är bara ett ärr till i mängden, kan slänga in en bild senare, det var ca 5 cm och han vägrar sy, men ja många kommentarer och konstiga människor som glodde.... undrar varför , han hade ju bara silvertejp över halva huvudet.....
sambon tackar för hjälpen....

Hade själv med ca 90  fjäderfä och fick bara en enda tupp med hem igen, så jag antar att man kan kalla det bra försäljning..... för er andra nyfikna så tog jag en bild över området, lägger in den senare när jag rensar kameran..... så kan ni se hur det ser ut där.

linslus

• www.vastrabo.se
    • Småland
    • Västrabo höns & kaniner
« Svar #32 skrivet: 25 jul-09 kl 16:02 »
Hörde rykten om huvudet i silvertejp och bagageluckan.... ;D   Ja se karlar, de har alltid varit rädda för fabror doktorn    :P
Ska bli kul med bilder   ;)

gernsö

• Skåne
« Svar #33 skrivet: 25 jul-09 kl 20:50 »
Vågar man fråga vem ryktet kom ifrån...... ska lada in lite bilder nu... sambon är borta och han har silvertejpbilden i sin mobil, ska tjata på honom senare, han är lite "blyg..." hi hi hi

gernsö

• Skåne
« Svar #34 skrivet: 25 jul-09 kl 21:02 »
Här kommer en bild på hur såret såg ut, det var ca 4-5 cm och man kunde liksom öppna det, hm marknader är farliga ställen att vara på...

Sen är här två bilder på marknaden, tog bilden stående ifrån det stället vi stod på, Vi var liksom i slutet av ena ändan. Det var två rader detta året, ibland är det tre rader, De flesta har över 50 fjäderfä med, några så mycket som ett par hundra. Det finnns även marsvin, hamster, fåglar och kaniner....

Tyvärr kom jag på tanken att ta bilden  så sent så många hade redan lämnat stället både kunder och säljare, så tänk er ganska mycket mer folk och bilar, bord osv.

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #35 skrivet: 25 jul-09 kl 21:06 »
Själv blev det bara en endaste dvärg kochin höna men bättre än inget. Barnen skulle ju "tvunget" åka karuseller för resten av pengarna  :P ;D

gernsö

• Skåne
« Svar #36 skrivet: 25 jul-09 kl 21:18 »
Men kimma, du köpte en stor cochin av mig.....

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #37 skrivet: 25 jul-09 kl 21:24 »
Men kimma, du köpte en stor cochin av mig.....
Jaha,jaja, en stor då, gör detsamma, alla äggläggare behövs i detta hushållet  ;D

gernsö

• Skåne
« Svar #38 skrivet: 25 jul-09 kl 21:26 »
hi hi hi det 'r gamsla stor skillnad på en stor och en dvärg cochin..... men de är lika söta...

Kimma

• -
    • Klockarens Kaningård
« Svar #39 skrivet: 25 jul-09 kl 21:30 »
hi hi hi det 'r gamsla stor skillnad på en stor och en dvärg cochin..... men de är lika söta...
Som sagt, spelar ingen roll, sålänge de är trevliga och lägger ägg är jag nöjd  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

600 gäster, 2 användare
Dmslr, Quistera

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser