Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Temperatur för nykläckta?  (läst 1897 gånger)

Putte

Temperatur för nykläckta?
« skrivet: 07 jul-09 kl 02:21 »
Jag har lyckats kläcka fram flera Japanska Jumbokycklingar men endast ett fåtal överlever mer än 2-3 dagar. De har vatten och mat och jag har provat med värmelampa och utan. Vilken temp ska de ha? Missar jag något?

SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA hjälp!!!

borka15

SV: Temperatur för nykläckta?
« Svar #1 skrivet: 07 jul-09 kl 13:30 »
ca 40 under lampan har jag för mig i ca en vecka sen höj upp lampan lite. pma ;) nettis hon kan ALLT!

Suss i Sannum

• Västergötland
    • Sannum
« Svar #2 skrivet: 07 jul-09 kl 13:34 »
Hittade en gammal tråd om lite av varje i kläckväg. http://www.alternativ.nu/smf/index.php?topic=31725.0. Har tyvärr inga "egna" tips då mina första kycklingar bara är ett dygn än.
Här finns en hoper höns i olika raser och japanska/jumbo vaktlar. Titta gärna in på hemsidan och bloggen. Där finns bilder på fjädrarna och lite annat.
www.sannum.eu
http://blogg.sannum.eu

bo_i_dala

« Svar #3 skrivet: 11 jul-09 kl 18:32 »
Hej!
Ha ca 39-40 grader under lampan men det måste finnas plats för kycklingarna att lägga sig där det är rätt temp- om dom lägger sig i en ring lite utanför lampan är det rätt- om de ligger rakt under lampan är det för kallt!
Jag gav alltid mina daggamla kycklingar hårdkokt mosat ägg första 1-2 dygnen i kombination med startfoder obs det ska vara startfoder ej tillväxt/värp...
Jag vill minnas att Ruvmax har bra tips på sin hemsida!!
MVH bo i dala

Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 1 användare
Ollefund

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser